فعالیت ۳۸ خط اتوبوسرانی از هفته آینده

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه از هفته آینده بالغ بر۳۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان فعال می‌شود، گفت: فعالیت اتوبوسرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده برای مقابله با ویروس کرونا توأم خواهد بود.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا و دستورالعمل ابلاغی مبنی بر آغاز برخی فعالیت‌های کم‌خطر در حوزه مشاغل از هفته آینده و پیش‌بینی افزایش سفرهای روزانه شهروندان، تغییراتی در میزان سرویس‌دهی اتوبوسرانی نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی با کمتر از ۲۵ تا ۳۰ هزار مسافر در روز فعال است، افزود: بر اساس راهنمای گام دوم مبارزه با کرونا و دستورالعمل فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و الزاماتی که برای سلامت محیط کار در اتوبوس‌های درون شهری توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده، تعداد خطوط و ناوگان فعال اتوبوسرانی از هفته آینده افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: طبق مصوبات ستاد استانی کرونا این اختیار به شرکت واحد اتوبوسرانی داده شده که به تناسب افزایش تعداد مسافران و به منظور رعایت الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی تعداد ناوگان افزایش یابد، از این رو هفته آینده تعداد خطوط فعال اتوبوس از ۲۷ خط به ۳۸ خط افزایش یافته و اطلاع‌رسانی خطوط فعال نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای زمان سرویس‌دهی اتوبوسرانی با توجه به اینکه بعد از ساعت ۱۸ برخی خطوط بدون مسافر است، مقرر شد حداقل زمان سرویس‌دهی تا ساعت ۱۹ و حداکثر آن تا ساعت ۲۱  در ۳۸ خط فعال باشد.

افتخاری با بیان اینکه از هفته آینده بالغ بر ۳۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان فعال می‌شود، تصریح کرد: بر اساس میزان تقاضا افزایش ناوگان انجام می‌شود زیرا آمار دقیقی از صنوف و مشاغلی که فعالیت خود را از هفته آینده آغاز می‌کنند و تعداد سفرهای شهری ناشی از فعالیت آنها از سوی مرجع مشخصی اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: برای استفاده از حمل ونقل همگانی دستورالعملی توسط معاونت بهداشت ابلاغ شده که برخی وظایف بر عهده شرکت‌های بهره‌بردار و برخی دیگر بر عهده مسافران است که به صورت مبسوط در فضای مجازی منتشر و در قالب بروشور در ورودی اتوبوس‌ها نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ضمن قدردانی از خدمات و زحمات راهبران اتوبوس‌های شهری که در این شرایط خاص مشغول سرویس‌دهی به شهروندان هستند، گفت: در حال حاضر پروتکل‌های ابلاغی بر اساس چند محور اصلی برای اتوبوسرانی و مسافران تهیه و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به محورهای اصلی پروتکل‌های ابلاغی برای مسافران، اظهار کرد: بر این اساس انجام ضدعفونی دست مسافران هنگام ورود و خروج از اتوبوس الزامی است، در حال حاضر انجام این مورد باید توسط شهروندان انجام گرفته ولی به محض تامین مواد لازم و نیروهای مورد نیاز به صورت کاملا منظم و پیوسته در کلیه ناوگان اجرایی خواهدشد؛ از این رو در ستاد استانی کرونا مقرر شد به جهت سازماندهی قوی و لازم الاجرای این مهم از ظرفیت نیروهای نظامی، انتظامی و یا نیروی مقاومت بسیج استفاده شود.

افتخاری افزود: محور اصلی دیگر استفاده از ماسک توسط مسافران است که در روزهای آینده تبدیل به امری اجباری خواهد شد به طوری که از سوارکردن مسافران بدون ماسک معذور خواهیم بود.

وی رعایت فاصله اجتماعی هنگام استفاده از اتوبوس توسط مسافران را یکی دیگر از موارد ابلاغ شده عنوان کرد و گفت: مسافران اتوبوس ضمن رعایت موارد بهداشتی و استفاده  از ماسک و ضدعفونی دستها، باید نسبت به رعایت فاصله یک و نیم متری با سایر مسافران اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به محورهای اصلی پروتکل‌های ابلاغی برای این شرکت، تصریح کرد: بر اساس دستور العمل ابلاغی، هر راهبر اتوبوس باید تنها از ۵۰ درصد ظرفیت برای جابه جایی مسافران استفاده کند تا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با مسافرانی که مشکل تنفسی بوده یا علایم سرفه یا عطسه دارند برخورد جدی تر انجام و از سوار شدن آنها جلوگیری خواهد شد، افزود: افرادی که دچار بیماری هستند، باید به پزشک مراجعه و برگه سلامت خود را به همراه داشته باشند.

افتخاری تاکید کرد: در اتوبوس‌ها فاصله ۱.۵ متری بین مسافران اتوبوس ایجاد و از ورود افراد متکدی و دست فروش به اتوبوس‌ها جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با افرادی که دستکش، دستمال یا ماسک خود را در محیط اتوبوس انداخته و باعث انتشار ویروس کرونا شوند، برخورد جدی انجام می شود، همچنین مسافران باید از ارایه وجه نقد برای پرداخت کرایه جدا خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه ضدعفونی و گندزدایی مکرر اتوبوس‌ها طبق روال گذشته قبل و پایان هر بار سرویس‌دهی انجام می‌شود، گفت: راهبران اتوبوس به محلول‌های ضدعفونی مجهز و ماسک مورد نیاز آنها تا  هفته آینده تامین خواهد شد.

کد خبر 418025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.