نذرهای متفاوت هیئت‌های مذهبی شهر اصفهان

مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد گفت: هیئت‌های مذهبی چراغانی و آذین‌بندی شهر را به منظور حفظ شور و نشاط شهری انجام دادند و فراتر از نذر هر ساله فعالیت‌های خود را با ذکر یا صاحب الزمان(عج) ادرکنی دوچندان کردند.

سید علیرضا خاتون‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی مثل همیشه وقتی خبرهای مربوط به بیماران کرونایی را شنیدند پیشگام شدند تا این سمن قدیمی ایرانی همچنان تأثیرگذار در بحران‌ها باشد.

وی افزود: روز بیستم اسفندماه سال گذشته حدود ۶۰  مسئول هیئت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفتر شورای هیئات مذهبی گرد آمدند تا ضمن رعایت دستور العمل‌های ابلاغی نسبت به تبدیل نذر جشن‌های اعیاد شعبانیه به نیازهای همشهریان به خصوص بیماران کرونایی تصمیم بگیرند و نتیجه آن اتفاقی مبارک در نشان دادن همبستگی و همدلی هیئت‌های مذهبی بود.

مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد با بیان اینکه دغدغه هیئت‌های مذهبی شهر حفظ نشاط شهری و رعایت و جلوگیری از ازدحام افراد است، تصریح کرد: از این رو از میلاد حضرت امام حسین (ع) تاکنون شاهد صحنه های زیبا از خادمین حسینی در شهر بوده‌ایم.

وی گفت: هیئت‌های مذهبی چراغانی و آذین‌بندی شهر را به منظور حفظ شور و نشاط شهری انجام دادند و فراتر از نذر هر ساله فعالیت‌های خود را با ذکر یا صاحب الزمان(عج) ادرکنی دوچندان کردند.

خاتون‌آبادی ادامه داد: چندین هیئت اقدام به تهیه سبد کالایی شامل برنج، مرغ، عدس، روغن، رب گوجه فرنگی و... در تعداد بسیار بالا کردند و با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در منازل خانواده‌های ساکن در مناطق کمتر برخوردار شهر که سرپرست خانواده در بیمارستان بستری است، توزیع کردند.

وی ادامه داد: تعدادی دیگری از هیئت‌های مذهبی با نظر و تأیید کارشناسان علوم پزشکی اقدام به پخت ده‌ها هزار پرس غذا کرده و در محل های مورد نظر مانند قرطینه‌ها و نقاحتگاه‌ها ارسال و تعدادی بسته‌های شیرینی و شکلات بسته بندی شده نیز به در منازل حاشیه شهر توزیع کردند.

مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد خاطرنشان کرد: در این شرایط فقط یک محله و یک خیابان مد نظر هیئت‌های مذهبی شهر نبود، بلکه به وسعت دل‌هایی که سالها نام سرور و سالار شهیدان را برده بودند، برای رضایت حضرت صاحب الزمان(عج)  گام برداشته شد.

وی اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی شهر برای تولید نیازهای بهداشتی مانند ماسک و لباس با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و بدون یک ریال استفاده از منابع دولتی گام برداشتند.

کد خبر 418006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.