آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در اصفهان در ۲۰ فروردین ماه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار بیماران جدید مبتلا به کرونا ویروس، ترخیص شدگان و تعداد بیماران تحت مراقبت های ویژه با وضعیت شدید تر در بیمارستان ها طی ۲۴ ساعت اخیر را تشریح کرد.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: متاسفانه تعداد ۱۲۶ مورد جدید از افراد مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان ها بستری شدند.

وی افزود: تعداد ۷۹ از بیمارانی که در مراکز درمانی و بیمارستان ها تحت مراقبت بودن با بهتر شدن وضعیت بیماری ترخیص شدند و برای تکمیل درمان در قرنطینه خانگی در منازل و یا در محل های درمانی که به وسیله دانشگاه علوم پزشکی سازمان دهی شدند، مابقی دوره بیماری را سپری می کنند.

نجیمی با بیان اینکه اکنون تعداد ۹۱۸ بیمار بستری شده در سطح استان در بیمارستان ها بستری هستند، افزود: متاسافنه از این تعداد ۲۶ مورد به نسبت وضعیت شدید تری را دارند و این تعداد بیمار در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: همان طور که آمار موجود پیدا است روزانه یک روند ثابت افزایشی مبتلایان به کرونا ویروس را در اصفهان داریم و متاسفانه هنوز به روند کاهشی (افزایش بیشتر موارد ترخیص بیماران از بیمارستان  در مقابل موارد بستری شدگان) نرسیدیم.

نجیمی تصریح کرد: از شهروندان عاجزانه تقاضا داریم که مساله شیوع کرونا ویروس را جدی بگیرند و به طور یقین بی توجهی به این موضوع مهم و عدم مشارکت و همدلی و همیاری مردم باعث می شود که با موج سهمگینی از بسط موارد ابتلا به کرونا در جامعه مواجه شویم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در اصفهان موارد ناقل کرونا ویروس به مراتب بیشتر از قبل است، گفت: عبور و مرور غیر ضوروری و تجمع و حضور در محیط می تواند در احتمال ابتلا به این ویروس برای افراد جامعه موثر باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خاطرنشان کرد: لازم است که مردم  این هشدار جامعه پزشکی را جدی بگیرند و به طور یقین با همکاری و مشارکت آحاد جامعه در آینده شاهد کاهش این موج و مرتفع شدن شیوع این بیماری در بین همشهریان خواهیم بود.

کد خبر 418004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.