دفترچه بیمه سلامت ایران به تدریج حذف می‌شود

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت گفت: از نیمه اول تیرماه سال جاری دفترچه بیمه سلامت ایران به تدریج حذف خواهد شد.

به گزارش ایمنا، رضا میلابی ضمن تشریح آخرین وضعیت سامانه اطلاعات برخط بیمه شدگان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بیمه سلامت گفت: بر اساس مصوبه جلسه دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات، سازمان بیمه سلامت مکلف به راه اندازی پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان شد و سازمان تأمین اجتماعی نیز باید برای انجام اقدامات خود در زمینه استحقاق سنجی و به روز رسانی از این پایگاه در ارائه خدمات به بیمه شدگان استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در حال بروز رسانی اطلاعات می‌باشد، گفت: پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان از ٩ دی ماه سال ٩٨ به طور رسمی در تمام مراکز مورد تائید وزارت بهداشت از جمله تمام بیمارستان‌های کشور و نرم افزارهای تأیید شده مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده سازمان تأمین اجتماعی از اول اردیبهشت ماه سال جاری علاوه بر به روزرسانی اطلاعات، به پایگاه اطلاعات برخط متصل و از خدمات آن استفاده خواهد کرد.

وی از حذف تدریجی و کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت ایران خبر داد و گفت: این موضوع از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد به نحوی که بیمه شدگان در مراجعه به مراکز ارائه دهنده طرف قرارداد با بیمه سلامت ایران بدون نیاز به دفترچه و با ارائه کد ملی خدمات لازم را دریافت خواهند کرد.

کد خبر 417999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.