اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی در مترو تهران با همکاری مسافران امکان‌پذیر است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با نصب نشانه‌هایی در این ناوگان خبر داد و گفت: این طرح با همکاری مسافران امکان پذیر است.

به گزارش ایمنا، فرنوش نوبخت با اشاره به استقبال شهروندان از مترو برای سفرهای درون شهری، اظهار کرد: محل نشستن و ایستادن مسافران در قطارها، پله برقی ها، مقابل باجه های فروش بلیت و دستگاه‌های خودپرداز در ایستگاه های خطوط مترو را علامت گذاری کرده ایم و این نشانه ها به صورتی نصب خواهند شد که دقت مسافران را برای رعایت فاصله اجتماعی جلب کند.

وی از تهیه بنرها و پوسترهایی با موضوع رعایت فاصله فیزیکی خبر داد و گفت: این طرح ها در تمامی ایستگاه ها و خطوط هفتگانه مترو نصب شده اند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: اگر پروتکلی برای تردد در سطح شهر و یا ممانعت برای خروج از منازل وجود نداشته باشد استفاده از مترو نیز همانند دیگر وسایل حمل و نقل عمومی انجام می‌گیرد و تعداد مسافران نیز  روز به روز افزایش می یابد، تصریح کرد: نمی‌توانیم مانع استفاده شهروندان از مترو شویم یا برای این موضوع مامور پیش‌بینی کنیم و تنها راه اجرای موفق این طرح همکاری شهروندان و مسافران در مترو رعایت فاصله فیزیکی است.

 نوبخت با بیان اینکه در شرکت بهره برداری مترو برای اجرای طرح‌ رعایت‌ فاصله فیزیکی با نصب بر چسب هایی سعی شده این حساسیت را در بین شهروندان و مسافران ایجاد کنیم که حداقل اگر مجبور به بیرون آمدن از خانه و استفاده از مترو هستند فاصله ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.  

منبع: ایرنا

کد خبر 417991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.