۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
ادامه عملیات بازسازی پلدختر

شهردار پلدختر از ادامه عملیات بازسازی این شهر پس از سیل سال گذشته خبر داد و گفت: لازم است از طرح‌های عمرانی در این زمینه حمایت شود.

به گزارش ایمنا، صمد چراغی‌پور اظهار کرد: در سیلاب فروردین ماه سال گذشته حدود یک سوم از مساحت ۴۰۰ هکتاری این شهر به طور مستقیم درگیر این بحران شد.

وی افزود: در اثر این آب گرفتگی که همراه با گل و لای بود حدود سه هزار ساختمان تجاری، مسکونی، اداری و عمومی دچار آسیب شد.

شهردار پلدختر گفت: تعدادی از این ساختمان‌ها در شهر پلدختر در حد جزئی و بخش زیادی در حد متوسط آسیب دید و حدود ۳۰۰ ساختمان نیز به طور کامل تخریب شد.

چراغی پور یادآور شد: عملیات پاکسازی پس از سیلاب با کمک آحاد مختلف مردم و دستگاه‌های اداری، نظامی و اجرایی و نیروهای مردمی انجام شد و شهرداری پلدختر در ۳۰ تا ۴۰ روز نخست وقوع سیلاب با کمک شهروندان عملیات پاکسازی کامل شهر را آغاز کرد که حدود سه تا چهار ماه به طول انجامید.

وی گفت: متأسفانه عمده تأسیسات و امکانات رفاهی شهر از جمله مجموعه بازی‌ها، ست‌های ورزشی و جاده سلامت واقع در منطقه «سازمانی‌ها» بر اثر طغیان رودخانه کشکان، طعمه سیلاب شد.

شهردار پلدختر افزود: یکی از دغدغه‌های شهرداری بازسازی فضای سبز آسیب‌دیده و احداث پارک‌هایی به عنوان جایگزین پارک‌های از بین رفته در سیلاب است که در دستور کار قرار گرفت.

چراغی‌پور یادآور شد: پیگیری‌هایی جدی از سوی شهرداری پلدختر در زمینه احداث فضای سبز و پارک انجام شد؛ نداشتن زمین آماده برای احداث پارک از مشکلات بود و شهرداری مجبور به خرید زمین شد.

وی تصریح کرد: در برخی نقاط دیگر مردم در حال درجا سازی هستند و پس از تکمیل این واحدها، اقدام به آسفالت و تکمیل زیر ساخت‌ها می‌شود.

شهردار پلدختر به پارک‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری اعتبار خوبی برای احداث پارک «صخره‌ای» پیش‌بینی کرده، پیمانکار مشغول به کار است و حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در امسال یک پارک زیبا و متفاوت نسبت به گذشته تحویل شهروندان خواهد شد.

چراغی‌پور افزود: شهرداری پارک بانوان را با تغییر وضعیت به همان حالت عمومی تحت عنوان پارک «جانبازان» با شکل و شمایل جدید و زیبا احداث می‌کند.

منبع: مهر

کد خبر 417988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.