شناسایی نقاط آسیب‌پذیر نورآباد در برابر سیل

شهردار نورآباد گفت: بر اساس تجربه سیل سال‌های گذشته قسمت‌های شمال شرقی و شمال غربی شهر از نقاط آسیب پذیر شهر محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی نورعلی اظهار کرد: با توجه به اینکه مسیر کانال‌ها و روان‌آب‌ها  خوب طراحی نشده و سطح شهر پایین‌تر از آب رودخانه‌ها قرار دارد، نورآباد همیشه در زمان بارش‌های شدید آسیب‌پذیر است.

وی عنوان کرد: امیدواریم با برآورد و تامین اعتبارات، این مناطق ساماندهی و نقاط آسیب‌پذیر در شهر رفع شود.

شهردار نورآباد گفت: به دلیل نبود دیواره ساحلی در رودخانه بادآور به عنوان یکی از نقاط آسیب‌پذیر در جریان وقوع سیل، خسارات زیادی به محله شهرداری در شمال شرقی نوراباد وارد شد.
نورعلی افزود: درصورت تخصیص اعتبار می‌توان با ساخت یک دیواره ساحلی از ابتدای حوزه آبریز رودخانه بادآور تا بالادست شهر، مشکل سیل را در این مسیر ساماندهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری نورآباد به سبب نبود اعتبارات کافی توان تکمیل این طرح مهم و ضروری را ندارد و تنها توانسته زیرساخت اصلی کار را آماده نماید که در صورت تخصیص اعتبار درخواست شده می‌توان مشکل ورود سیلاب به منطقه شهرداری را برای همیشه رفع کرد.

شهردار نورآباد اظهار کرد: برای ساخت و تکمیل دیوار ساحلی رودخانه بادآور در شمال شرقی شهر ۶۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار ازتوان شهرداری خارج است. 

نورعلی با بیان اینکه شهرداری در زمینه طرح‌های توسعه پل‌های ارتباطی گام‌های خوبی برداشته افزود: پس از وقوع سیل ۱۲ فروردین ۹۸ سه طرح توسعه و تعریض پل های ارتباطی در سطح شهر نورآباد به  اجرا درآمدکه این امر باعث شد مسیرهای اصلی رودخانه در وقوع سیل‌های بعدی با مشکلات کمتری مواجه شود.

وی تصریح کرد: امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات این شهرداری جوابگوی بحران سیل نیست.

شهردار نورآباد گفت: شهرداری نورآباد یک شهرداری کوچک و کم درآمد است که توان تامین و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله در هنگام بحران سیل را ندارد.

نورعلی تصریح کرد: سیل ششم اسفند سال ۹۸ از نظر میزان و حجم دو برابر سیل ۱۲ فروردین ماه سال‌جاری بود که برای مهار آن به امکانات و تجهیزات زیادی نیاز بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 417977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.