کمبود گروه‌های خونی O منفی و B منفی در اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: به گروه‌های خونی O منفی و B منفی نیاز بیشتری داریم و از افرادی که این دو گروه خونی را دارند درخواست می‌کنیم، برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از ابتدای فروردین ماه سال ۹۹ تا ۱۹ فروردین ماه بیش از پنج هزار و ۷۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند، اظهار کرد: از این تعداد چهار هزار و ۳۴۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: در روز نیمه شعبان مرکز انتقال خون خواجو در شیفت صبح آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان است.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اضافه کرد: در ایام نوروز به جز یکم و سیزدهم فروردین تمام مراکز انتقال خون استان اصفهان به افراد خدمت‌رسانی کردند.

وی با توضیح اینکه در ایام نوروز دو مرکز انتقال خون در استان بیشترین مراجعه کننده را داشتند، تصریح کرد: مرکز انتقال خون خواجو با بیشترین اهداکننده رتبه اول و مرکز انتقال خون کاشان رتبه دوم را دارد.

زینلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی نیاز است، اما به گروه‌های خونی O منفی و  B منفی نیاز بیشتری داریم و از افرادی که این دو گروه خونی را دارند درخواست می‌کنیم، برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا کمبود این دو گروه خونی جبران شود.

کد خبر 417970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.