تعویق برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اعلام کرد: آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان به تعویق افتاده‌ است و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بدهد در خردادماه آزمون برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، فاطمه مهاجرانی در اولین گردهمایی مجازی مدیران مدارس سمپاد کشور که با حضور حدود ۴۰۰ نفر برگزار  شد با تبریک سال جدید و اعیاد مبارک شعبانیه، اظهار کرد: امیدوارم خداوند به برکت ایام مبارک شعبان سلامتی را به جامعه ما برگرداند.

وی افزود: تفاوت افراد موفق و ناموفق در استراتژی‌ها رویکردهایی است که در سختی‌ها اتخاذ می‌کنند، افراد ناموفق در مشکلات ایستایی دارند و افسوس می‌خورند اما افراد موفق در عین حالیکه با افراد آسیب دیده حس همدلی دارند به فکر استفاده بهینه و ایجاد راهکار برای کمک به آنان هستند.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: آنچه در حال حاضر شاهد هستیم استفاده از شرایط سخت کرونا برای کمک به دانش‌آموزان کشور است و ما به عنوان اعضای خانواده بزرگ آموزش و پرورش باید کمک کنیم که انسان تربیت کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان با بیان  اینکه استان  فارس و دیگر استان‌ها در راه اندازی سامانه آموزش در بستر فضای مجازی همکاری زیادی داشته‌اند، گفت: ما به دنبال تغییر هستیم و این کار حاصل نمی‌شود مگر با کمک شما همکاران و تاکنون ١٠هزار دقیقه فایل آموزشی تهیه شده است و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است که کاری جهادی است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه با حضور وزیر آموزش و پرورش در روز ٢٨ اسفندماه سامانه آموزش مجازی سمپاد راه‌اندازی شد، اظهار کرد: کرونا همانطور که تهدید جدی برای سلامت جامعه است فرصتی است تا از ظرفیت فناوری اطلاعات استفاده کنیم و در حال حاضر ما بدون تعطیلی در حال انجام کار هستیم و امور آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: از امروز هرکدام از ما تولیدکننده محتوا و معرفی کننده سامانه آموزش مجازی خواهیم بود و خوشبختانه این موضوع در همه شهرهای کشور وجود دارد که آموزش تعطیل نشده است.

مهاجرانی با بیان اینکه حجم زیادی محتوا تولید شده است، گفت: مدارس سمپاد تعطیل نیستند و بیش از معمول کار می‌کنند چرا که تاکنون نه تنها برای دانش‌آموزان سمپاد بلکه برای دانش‌آموزان سراسر کشور محتوا آموزشی و پرورشی تولید می‌کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان، تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه مهارت‌های زندگی، مناجات شعبانیه و دعای هفتم صحیفه سجادیه اقداماتی داشته باشیم تنها با کمک شما همکاران امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه از دانش‌آموزان بخواهیم برای مثبت اندیشی، امید به آینده و بهترکردن وضعیت کشور محتوا تولید کنند، افزود: مطمئن هستم که دانش آموزان ما توانمندی‌های زیادی دارند، لذا نه فقط در حوزه‌های آموزشی بلکه در امور پرورشی و فرهنگی نیز کارهای خوبی انجام گرفته و ادامه خواهد داشت.

مهاجرانی با  تاکید بر اینکه آموزش در بستر مجازی سنگ بنای توسعه عدالت آموزشی است، گفت: استان همدان و استان‌های ذیل این قطب برای پایه هفتم، استان خوزستان برای پایه هشتم، استان البرز  برای پایه نهم، المپیادها و امور پرورشی تولید محتوا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: استان یزد برای تمامی سه رشته پایه دهم، استان آذربایجان‌شرقی برای تمامی رشته‌های پایه یازدهم، استان خراسان هر سه رشته پایه دوازدهم و سمپاد مهارتی و تهران برای کلیه المپیادها نیز تولید محتوا خواهند کرد.

به گزارش مرکز  اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پروش، مهاجرانی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان به تعویق افتاده‌است و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بدهد در خردادماه آزمون برگزار خواهد شد.

کد خبر 417964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.