کاهش ۳۵ درصدی بارش ها در استان اصفهان از ابتدای سال آبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: میانگین بارشی استان اصفهان از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۱۲ میلی متر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش بارندگی دارد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بارندگی های شب گذشته در مناطق غربی استان منجر به روان آب محلی شد، اظهار کرد: بارش ها کنترل شد و خسارتی نداشت با وجود این اکیپ مدیریت بحران در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی با اشاره به میانگین بارندگی های استان در شش ماه گذشته، افزود: از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۱۲ میلی متر بارش در استان اصفهان ثبت شده است که این آمار از کاهش ۳۵ درصدی بارندگی ها نسبت به سال گذشته به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان حکایت دارد؛ امسال این استان در مقایسه با بلند مدت مشابه نیز  ۱۳ درصد کاهش بارندگی داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم ناپایداری های جوی و کاهش هفت تا ۱۲ درجه ای دما در نیمه شمالی و شرقی استان تا روز یکشنبه ۲۴ فروردین، گفت: هشدارهای لازم به کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی بهاری باغات اعلام شده است.

شیشه فروش در ادامه به اجرای طرح زوج و فرد ترافیک و فاصله گذاری اجتماعی در راستای مقابله با شیوع کرونا اشاره و اظهار کرد: طرح زوج و فرد خودروها از ساعت هشت تا ۱۳ و ۱۵ تا ۲۴ تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و ۴۰۰ دوربین در سطح شهر برای کنترل ترددها فعال است.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۵۰۰ اکیپ فعال از نیروهای بسیج مردمی، ارتش، بسیج و شهرداری ها دو بار در روز جایگاه ها، عابر بانکها و معابر عمومی شهری و روستایی استان را ضدعفونی می کنند؛ همچنین ۱۲۰ ایستگاه غربالگری در سطح جاده های استان برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی فعال است.

کد خبر 417959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.