نورافشانی شهر قزوین به مناسبت نیمه شعبان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین از آماده‌سازی فضای شهری و نورافشانی۴۰ نقطه شهر قزوین به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت قائم (عج) و جشن بزرگ نیمه شعبان خبر داد.

به گزارش ایمنا، داریوش قاسمی اظهار کرد: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با توجه به این به مناسبت برای واگذاری اقلام تزیینی مانند ریسه‌های رنگی، پرچم و لوازم نورافشانی به ستاد برگزاری مراسم نیمه شعبان در استان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: ستاد برگزاری مراسم نیمه شعبان باید این اقلام را با همکاری پایگاه‌های بسیج در سطح محلات توزیع کند تا علاوه بر فضاسازی محلات مختلف شهر، نورافشانی در شب میلاد حضرت مهدی(عج) در نقاط مختلف برگزار شده و روحیه نشاط و شادابی در شهروندان ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین ادامه داد: از جمله محلات شاخصی که قرار است نورافشانی در آن‌ها برگزار شود، می‌توان به محله‌های راه آهن، شیشه چی، پونک، ملاصدرا، خیام، نواب و میادین گل‌ها، حافظ، نصر و ساختمان‌های تامین اجتماعی اشاره کرد.

قاسمی با تاکید بر این موضوع که علاوه بر نورافشانی آسمان که در دو مرحله در شب‌های ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه به مناسبت ولادت حضرت قائم(عج) انجام می‌شود، گفت: برنامه‌های متنوع دیگری شامل سرود، مداحی و مولودی خوانی، سخنرانی و خطبه خوانی توسط طلاب با هدف تعجیل در فرج آن حضرت به صورت صوتی توسط ستاد برگزاری مراسم نیمه شعبان در نقاط مختلف شهر اجرا می‌شود.

وی یادآور شد:  نصب ریسه‌های رنگی، پرچم و سازه‌های نوری القاب حضرت مهدی(عج) در میادین و معابر پرتردد سطح شهر و الصاق بنر تبریک این عید بزرگ بر روی سازه‌های تبلیغاتی از مهمترین اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری قزوین برای جشن نیمه شعبان و میلاد حضرت قائم است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین افزود: تمام میادین شهر از جمله میدان نصر و سرداران، تقاطع‌های غیر همسطح شهر، معابر پر تردد و اصلی با نصب ریسه و سازه‌های نوری برای میلاد حضرت ولیعصر(عج) و عید بزرگ نیمه شعبان آماده شده است.

قاسمی تصریح کرد: اگرچه امسال شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا باید در خانه باشند، اما شهرداری قزوین در تلاش است تا فضای شهر را برای حفظ روحیه شهروندان و گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی آماده کند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ گونه تجمعی برای برگزاری این مراسم صورت نخواهد گرفت از همین رو از شهروندان خواستاریم تا علاوه بر تماشای این مراسم از پنجره منازل خود از هرگونه تجمع خودداری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 417956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.