بارش های رگباری بهاری استان اصفهان را فرا می گیرد

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بارش های رگباری بسیاری از مناطق به ویژه نیمه شمالی، شرقی و مرکزی استان اصفهان را فرامی گیرد.

مژگان امجدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعال بودن امواج ناپایدار در استان اصفهان تا روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه، اظهار کرد: بارش رگبار همراه با رعد و برق، تگرگ، مه آلودگی و وزش باد به نسبت شدید در بسیاری از مناطق استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شمالی استان کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه سانتی گراد خواهیم داشت؛ همچنین بارش شدید باران در برخی مناطق به ویژه شمال، شرق و مرکز استان به رواناب محلی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل هل منجر خواهد شد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه دما در ۲۴ ساعت آینده بین چهار تا هشت درجه سانتی گراد سردتر می شود، افزود: چوپانان با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان خواهند بود.

امجدی گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به چهار درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

وی با اشاره به بارش چهار میلی متری باران در کلان شهر اصفهان، افزود: بیشترین بارندگی ها در ۲۴ ساعت گذشته از داران با میانگین ۲۰.۵ میلی متر، خوانسار با میانگین ۱۸.۶ میلی متر، فریدونشهر با میانگین ۱۶.۲، سمیرم با میانگین ۱۴.۷ میلی متر، بویین و میاندشت با میانگین ۱۲ میلی متر، چادگان با میانگین ۱۱.۸ میلی متر و ورزنه با ۹ میلی متر گزارش شده است.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه های بارشی از امروز در این استان هشدار داد. بر این اساس رگبار باران توام با رعد و برق، ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقتی در نیمه غرب، جنوب غرب، مناطق مرکزی و شرق استان و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر اصفهان پیش بینی شده است.

این پدیده  تا پایان وقت روز جمعه در استان فعال خواهد بود از این رو احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، وقوع روانآب، سیلابی شدن مسیل ها و صاعقه در این مدت وجود دارد. ضمن اینکه از روز چهارشنبه با افت محسوس دما بین هفت تا ۱۲ درجه در مناطق شرقی، شمالی و ارتفاعات استان سرمازدگی بهاری  محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

کد خبر 417948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.