ناوگان حمل و نقل بوشهر همچنان تعطیل است

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری بوشهر گفت: تعطیلی فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری این بندر تا ابلاغ ستاد مبارزه با کرونا این استان همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، حسن شجاعی‌پور اظهار کرد: فعالیت ناوگان اتوبوسرانی بوشهر از ۲۵ اسفندماه سال گشده تعطیل شد و هم‌اکنون از مجموع بیش از ۳۰ دستگاه اتوبوس سازمان، تنها چهار دستگاه با رعایت کامل پروتکل‎های بهداشتی برای جابجایی کارشناسان نیروگاه اتمی فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: تمامی اتوبوس‎ها سرویس شده و آماده فعالیت است تا به محض ابلاغ ستاد مبارزه با کرونا فعالیت خود را از سرگیرد.

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری بوشهر ادامه داد: از مجموع بیش از ۲۰۰ دستگاه تاکسی درون‌شهری تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد فعال است و به همین تعداد تاکسی نیز به دلیل کمبود مسافر فعالیت آنها توجیه لازم را نداشته و تنها با هدف تامین نیاز شهروندان در زمینه حمل و نقل درون‌شهری فعالیت می‌کنند.

شجاعی‌پور گفت: تاکسی‎هایی که اکنون فعال است در بسیاری از ساعت‎های کاری به دلیل نبود مسافر بیکار می‌مانند.

وی افزود: برای جابجایی مسافر نیز به رانندگان تاکسی‎ها ابلاغ شده تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در صندلی عقب تنها دو سرنشین سوار کنند.

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری بوشهر افزود: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری در مقطعی تسهیلات مورد نیاز متقاضیان فراهم شد که شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد خودرویی برای ناوگان تاکسیرانی ندارد.

شجاعی‌پور یادآور شد: برای خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ نیز به دلیل قیمت و استهلاک بالا متقاضی برای وجود ندارد؛ با این وجود با یک شرکت حمل و نقل صحبت شده تا با تامین ۴۰ دستگاه خودرو تیبا بخشی از نیاز نوسازی ناوگان تاکسیرانی بوشهر تامین شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 417942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.