گزارش سردار جلالی از اقدامات پدافند غیرعامل در مقابله با شیوع کرونا

گزارش سازمان پدافند غیرعامل از اقدامات پدافند غیرعامل درباره مقابله با شیوع کرونا ارائه شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور، نشست تخصصی مشترک قرارگاه پدافند زیستی کشور و فرهنگستان علوم پزشکی با موضوع «بررسی پاندمی COVID-2019» با حضور سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سردار مهدی‌پور جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور و جمعی از کارشناسان برگزار شد.

در این جلسه رییس سازمان پدافند غیرعامل و فرمانده قرارگاه پدافند زیستی کشور به ارائه گزارشی از اقدامات این قرارگاه پرداخت و اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور چین، اقدامات اولیه در سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با آماده‌باش کامل قرارگاه پدافند زیستی کشور از اوایل بهمن‌ماه آغاز شد.

جلالی ادامه داد: در همین راستا، نخستین کارگروه‌های هماهنگی بین دستگاه‌های متولی بخش بهداشت، سلامت و امداد کشور برگزار شد و به آنها اعلام آماده‌باش شد. همچنین در ادامه، از سوی فرماندهی قرارگاه، اقداماتی که دستگاه‌های مسئول باید در مرحله پیشگیری انجام می‌دادند به تمام آنها ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: همچنین اقدامات انجام شده و تصمیمات اتخاذ شده مورد ارزیابی قرار گرفت تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود. همچنین پیشنهاداتی جهت ارتقای کیفیت خدمات انجام شده مطرح و ارائه شد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌ها و تجارب فرهنگستان علوم پزشکی ایران از این نهاد انتظار داریم تا برای توسعه علمی و مبانی دفاع بیولوژیک در بدنه کادر درمانی به میدان بیاید تا مباحث مربوط به دفاع بیولوژیک و ساختارهای مورد نیاز برای کشور سریعتر اجرایی و عملیاتی شود.

در ادامه این جلسه، علیرضا مرندی ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه و تشکر از حاضران بر آمادگی کامل فرهنگستان علوم پزشکی برای همکاری در مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد.

کد خبر 417937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.