۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
آغاز لایروبی رودخانه شاپورآباد

شهردار شاپورآباد گفت: عملیات لایروبی و پاکسازی رودخانه این شهر از رسوبات، با هدف افزایش ظرفیت آن در هنگام طغیان و کنترل جریان آب آغاز شد.

به گزارش ایمنا، نصرت‌الله بهروزی‌نژاد هدف از لایروبی رودخانه این شهر را پاکسازی، حفاظت از حریم رودخانه و کنترل سیلاب‌های فصلی برشمرد و اظهار کرد: در فصل تابستان به دلیل رویش بوته‌های خودرو در بستر رودخانه و وجود حشرات موذی مزاحمت‌هایی برای ساکنان اطراف رودخانه ایجاد می‌شود. 

وی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن رودخانه در مرکز شهر، امیدواریم با پاکسازی و ساماندهی آن علاوه بر رفع مشکلات زیست محیطی برای ساکنان اطراف رودخانه، خطرات ناشی از سیلاب‌های فصلی نیز کنترل شود.

شهردار شاپورآباد عنوان کرد: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین مسایلی است که به هنگام بارش باران می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش دهد و از ورود آب به خیابان، مغازه و پیاده‌روها جلوگیری کند.

بهروزی‌نژاد گفت: از همشهریان تقاضا می‌کنیم تا با همکاری و حفظ و حراست از حریم رودخانه، زمینه کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در حاشیه رودخانه را فراهم کنند.

به گزارش ایمنا، شهر شاپورآباد با جمعیتی  بالغ بر دو هزار نفر مرکز بخش بربرود غربی الیگودرز است که سال گذشته از روستا به شهر تبدیل شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 417900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.