۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی با تولید ۳۰ نوع دارو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حجم تولید مجموعه گروه دارویی تامین که ظرف یک سال گذشته از نظر تولید و سطح فروش، قدم‌های بزرگی برداشته، گفت: با عبور از سال رونق تولید، به سال جهش تولید رسیده‌ایم و برای حمایت از تولید گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی با تولید ۳۰ نوع دارو

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بازدید از مجموعه گروه دارویی تامین، با اشاره به حجم تولید این مجموعه که ظرف یک سال گذشته از نظر تولید و سطح فروش، قدم‌های بزرگی برداشته، گفت: با عبور از سال رونق تولید، به سال جهش تولید رسیده‌ایم و برای حمایت از تولید گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است. از آن جمله ممنوعیت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا که مربوط به دوران وزارت صمت است، اعمال برخی سیاست‌ها و اصلاح قوانین و مقررات متناسب با رونق فضای کسب و کار، شرایط تولید و حمایت از کالای ایرانی را بیش از پیش فراهم کرده است. همچنین، در صدور مجوزها، با ایجاد سامانه‌ای، مسیر پیچیده تسهیل شده است.

به گفته شریعتمداری، شرکت‌های نهادهای عمومی همکاری خوبی با دولت داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به شرکت ppco اشاره کرد که در زمینه تولید دارو در هلدینگ شستا فعالیت دارد. این مجموعه ۳۰ درصد تولید و ۳۵ درصد توزیع دارو در کشور را بر عهده دارد. این مجموعه۳۰ قلم دارو که پیش‌تر وارد می‌شد، به بازار دارویی عرضه کرد که موجب صرفه‌جویی ۵۰ میلیون دلار شده است. با تولید داروهای ویژه‌ای که برای درمان و کنترل بیماری ام اس در رژیم صهیونیستی تولید و عرضه می‌شد، توانستیم ۳.۴ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی طی هشت سال داشته باشیم.

به گفته وزیر کار، این مجموعه دارویی، با توجه به جوانگرایی نخبگان موجب تحولات اساسی در فعالیت‌های این شرکت شده و در سال‌هایی که بحث رکود اقتصادی بود، این شرکت توانست با ۹۰ درصد افزایش سودآوری، رکوردهای خوبی را ثبت کند.

وی با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور و تاثیر بر مشاغل مختلف، اعلام کرده است دولت از روزهای اول ورود این ویروس، نسبت به شناسایی تبعات اقتصادی آن اقدام کرد و یکی از تصمیمات مهم امهال بدهی مالیاتی شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی برای صیانت از اشتغال موجود بود. همچنین تلاش شد با امهال بدهی‌های بانکی و جلوگیری از اعمال برخی از تنبیهات برای کسانی که دارای اسناد تجاری غیر قابل پرداخت در طول ورود این بیماری هستند، بنگاه‌ها شرایط بهتری برای اداره شرایط خود و صیانت از کارگران داشته باشند."

کد خبر 417897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.