نمی‌توان سنگینی کرونا را بر دوش ملت گذاشت

عضو شورای اسلامی شهر تهران از حاکمیت، نهادهای مدنی و ملت خواست با همه ظرفیت وارد میدان شوند تا بحران کرونا تبدیل به یک فاجعه نشود.

به گزارش خبزنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در صفحه توییتر خود نوشت: "در سالهای تحریم و ناکارآمدی سیاسیون، نه حاکمیت و نه دولت بلکه مردم ، بار سنگین اقتصاد مقاومتی و ناکارآمدی‌ها را بر دوش کشیده‌اند. در این سالها سفره‌های مردم کوچکتر و کم‌رنگ‌تر و حتی محو شده است و نابرابری‌های اقتصادی بیداد می‌کند. مردم علی‌رغم تحمل همه این فشارها دیگر تاب تحمل بار سنگین همه گیری کرونا را ندارند. طاقت مردم طاق شده است.

اولین نمونه‌های شیوع بیماری دیده می‌شود، اما اطلاع رسانی بهنگام صورت نمی‌گیرد. با وجود اطلاع مسئولان از شیوع بیماری، اجتماعات پر ازدحام و گسترده، راهپیمایی و انتخابات بدون ملاحظات بهداشتی برگزار می‌شود.

قم به‌عنوان اولین شهر محل شیوع بیماری شناسایی می‌شود اما دولت جسارت و قدرت قرنطینه اش را ندارد. از آغاز شیوع کرونا در صف اول، بهترین و فداکارترین پزشکان، پرستاران و کادردرمان جانفشانی می‌کنند و در پیش چشم همه پرپر می‌شوند اما مسئولان به گفتاردرمانی و مدیریت آمار بسنده می‌کنند.

تردیدی نیست که امروز در ایران، دولت به معنای قوه مجریه، شیری بی یال و دم و اشکم است؛ دولت، منابع، اختیارات و قدرت اجرایی لازم را ندارد. ویروس کرونا را نمی‌توان با دولت نیم بند ، گفتار درمانی و مدیریت آمار شکست داد. این بار سنگین را این‌ بار نمی توان بر دوش ملت گذاشت.

این ویروس را نمی‌توان با پنهان کاری و نادیده انگاری و فرافکنی نابود کرد. جنگ با کرونا برای ما جنگی نابرابرست. اگر حاکمیت، نهادهای مدنی و ملت با همه ظرفیت وارد میدان نشود، از کمک کشورها و سازمان‌های بین المللی استفاده نشود فاجعه می‌شود.

کشمکش‌های سیاسی، بین المللی، منطقه‌ای و داخلی که سال‌ها است چون بختک بر سینه ملت نشسته اگر تمام نمی‌شود دست کم فعلا کنار گذاشته شود.

همه حاکمیت باید یک‌صدا با همه قدرت تلاش کند. بازگشت به شرایط عادی یا نیمه عادی و بازگشایی ادارات، اصناف، حمل و نقل عمومی در شرایط اوج گیری شیوع بیماری بی‌تدبیری و تسلیم در برابر این جنگ است و جامعه را به راهی بی بازگشت یعنی تسلیم در برابر استراتژی مصونیت گله‌ای می‌کشاند."

کد خبر 417887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.