تنظیم سند چشم‌انداز کاهش چالش‌های اجتماعی پساکرونا در اصفهان

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌های معاونت اجتماعی شهرداری اصفهان در خصوص پیشگیری و مبارزه با کرونا در سه مرحله انجام شد که سند چشم‌انداز کاهش اثرات اجتماعی پساکرونا در حال تنظیم است.

مرتضی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برنامه‌های معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری در زمان شیوع کرونا و پسا کرونا، اظهار کرد: برنامه‌ها در خصوص پیشگیری و مبارزه با کرونا تاکنون در سه مرحله انجام شده است.

وی در خصوص مراحل این اقدامات افزود: مرحله اول در ابتدای شیوع بیماری بود و نیاز بود جامعه را در زمینه این مشکل ایجاد شده مطلع کنیم و همه ظرفیت‌های مختلف خود را در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی فضاسازی شهری به این امر اختصاص دادیم.

توزیع ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق کم برخوردار شهر

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات اولیه اطلاع‌رسانی گفت: نزدیک به ۲۰۰ طرح گرافیکی مختلف تاکنون در خصوص اطلاع رسانی به شهروندان انجام شد همچنین در گام بعدی در بحث آموزش و کمک به پیشگیری بیماری نزدیک به ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی و سلامتی توسط همکاران در مجموعه شهرداری به مناطق کم برخوردار شهر ارسال و توزیع شد.

وی تصریح کرد: حدود دو هزار بسته بهداشتی هم توسط معاونت اجتماعی شهرداری برای مناطق غالبا کم برخوردار در بین کودکان کار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست توزیع شد که در این بین همکاری پررنگ سمن‌ها و نهادهای مدنی فعال شهر در حوزه کودکان هم کاملا مشهود بود.

رشیدی با بیان اینکه ۷۰ هزار پوستر در جهت اطلاع‌رسانی و پیشگیری از کرونا توزیع شده است، گفت: این پوسترها در سه مرحله در ادارات، مناطق مختلف شهری، وسایل حمل‌ونقل عمومی توزیع و نصب شد همچنین ۱۷۰ هزار بروشور آموزشی در خصوص راهکارهای پیشگیری از کرونا هم تهیه و توزیع شد، نزدیک به ۹ هزار سازه آموزشی به خصوص تاکسی‌ها نصب شد همچنین از تمام ظرفیت‌های شهرداری اصفهان در فضای مجازی در جهت انتقال مفاهیم استفاده شد.

وی با بیان اینکه سه نماهنگ ویژه سفارش و تولید شد، افزود: یکی از آنها در قالب طنز مفاهیم پیشگیری را منتقل می‌کرد، دیگری نماهنگی به جهت قدردانی از مدافعان سلامت بود همچنین نماهنگ دیگر هم در خصوص ایام شعبانیه بود که تلاش کردیم مباحث اطلاع‌رسانی و آموزش و پیشگیری از بیماری کرونا را در قدم اول در برنامه خود قرار دهیم.

راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی اضطراب کرونا

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان درخصوص راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی ۲۴ ساعته نگرانی ناشی از شیوع کرونا، اظهار کرد: این مرکز مشاوره تلفنی با همکاری انجمن مددکاری ایران و حمایت کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان یک سامانه ۲۴ ساعته با حضور مشاوران راه‌اندازی شد که همشهریان می‌توانند با شماره‌ ۱۳۷ تماس گرفته و از چگونگی ارتباط با مشاوران مطلع شوند  به صورت مستقیم و رایگان با مشاوران این سامانه در تماس باشند که این طرح به صورت استانی در حال فعالیت است و همه شهرستان‌های استان هم می‌توانند از خدمات مشاوره این سامانه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تولید محتوا با کمک مشاوران و صاحب نظران حوزه اجتماعی بوده است، افزود: تلاش کردیم با کمک صاحب نظران اجتماعی کشور تولیدات ویدئویی داشته باشیم که در سایت سازمان و درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان و راه‌های ارتباطی فضای مجازی بارگذاری شود و محتوای مربوط به این ایام از زبان متخصصان به مردم منتقل می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه راه‌اندازی فرهنگسرای مجازی هم یکی دیگر از اقدامات معاونت اجتماعی بوده است، تصریح کرد: این خلاء احساس می‌شد تا در شرایط کنونی ارتباط خود را با مردم قطع نکنیم و متناسب با شرایط پیش آمده کالاهای فرهنگی خود را در اختیار شهروندان قرار دهیم از این رو فرهنگسرای مجازی آماده شد تا شهروندان نیازهای فرهنگی اجتماعی شرایط امروز را در این فرهنگسرا دریافت کنند.

وی بیان اینکه باید تلاش کرد همه خدماتی که به شکل حضوری ارائه می‌شد به صورت مجازی با حداقل حضور به دست مردم برسد، گفت: در این ایام هفته فرهنگی اصفهان را پیش رو داریم و برنامه‌های مفصلی در مناطق ۱۵ گانه و در ستاد معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در حال برنامه‌ریزی است که به سمع مردم خواهد رسید.

سند چشم‌انداز کاهش چالش‌های اجتماعی پساکرونا در حال تنظیم است

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان در خصوص تدابیر لازم برای پساکرونا، اظهار کرد: سندی در این زمینه در حال تنظیم است که خط مشیء و سیاست گذاری معاونت اجتماعی را برای دوران پساکرونا تنظیم خواهد کرد همچنین نه تنها در حوزه اجتماعی که در حوزه فرهنگی و ورزشی هم خط مشیء لازم ترسیم می‌شود چرا که این حوزه‌ها از هم جدا نیستند و علاوه بر استفاده از این سه حوزه از تمام ظرفیت‌های شهرداری در کاهش اثرات منفی دوران پساکرونا استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مناطق آسیب‌پذیر و کم برخوردار نیازمند توجه بیشتری هستند، افزود: تا امروز نیاز بود که مردم در همه مناطق به خصوص مناطق کم برخوردار متوجه خطرات شیوع بیماری باشند و بسته‌های بهداشتی را دریافت کنند و اولویت ما سلامت مردم و حفظ آن بود اما نگاه ما برای بعد از کرونا رفع چالش‌های اجتماعی در سطوح مختلف جامعه بوده که پژوهشی با نام جامعه‌شناسی شیوع بیماری کرونا توسط تیم‌های پژوهشی بر اساس داده‌های شهر اصفهان در حال تدوین است که نتیجه آن تا اوایل اردیبهشت رونمایی و در اختیار رسانه‌ها و صاحب نظران قرار خواهد گرفت که این سند چشم‌انداز فرهنگی اجتماعی شهرداری با رویکرد رفع بحران‌های پساکرونایی خواهد بود و در اجرای آن هم از کارشناسان، صاحب نظران و سمن‌های فعال شهر استفاده خواهد شد.

کد خبر 417885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.