درخشان: میزان بهره وام ۱۲ درصدی باید کاهش یابد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان معقتد است که درصد بهره وام ۱۲ درصدی که برای جبران ضررهای وارد شده به مالکان تاسیسات گردشگری در نظر گرفته شده باید کاهش یابد و مدت تنفس بازپرداخت آن نیز بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهای اخیر بحث‌های زیادی پیرامون حمایت‌های دولتی از مالکان تاسیسات گردشگری که در اثر شیوع ویروس کرونا ضرر بسیار زیادی دیدند، شکل گرفته است. بخش‌های مختلف این صنعت در شرایط بسیار دشواری قرار گرفتند و حتی برخی از مالکان تاسیسات گردشگری در آستانه ورشکستگی قرار دارند. در آخرین تصمیم دولت تصمیم گرفته تا تسهیلاتی با بهره‌های ۱۲ درصدی و تنفس شش ماهه به آن ها پرداخت کند.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان درباره بازخورد اعلام پرداخت این وام‌ها در بین فعالان گردشگری استان و میزان رغبت دریافت آن به خبرنگار ایمنا گفت: بخش‌های مختلف گردشگری در استان اصفهان بخوبی همکاری کردند و تنها چهار دهم درصد تخلف در سطح تاسیسات مجوزدار گردشگری استان اصفهان به ثبت رسید. اما از طرفی دیگر این کسب و کارها آسیب و ضررهای بسیار زیادی را متحمل شدند.

سید علی صالح درخشان ادامه داد: پرداخت این تسهیلات می‌تواند بسیار کمک کننده باشد، با این حال اعتقاد داریم درصد سود این وام‌ها باید کاهش یابد ضمن اینکه مدت تنفس شش ماهه برای بازپرداخت باید به ۹ الی یک سال افزایش پیدا کند چراکه برای رونق دوباره گردشگری زمان زیادی باید بگذرد. البته برخی مالکان تاسیسات گردشگری از همین تسهیلات هم استقبال کردند، زیرا به هرحال بخشی از مشکلات این صنف را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه "دولت و بخش خصوصی به تنهایی نمی‌توانند مشکلات را برطرف کنند" تاکید کرد: باید برای عبور از این بحران همه دست به دست هم دهیم، بسیاری از ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی امکان کمک به صنعت گردشگری را دارند و همه با هم باید دست فعالان این حوزه را بگیرند.

خواهان افزایش سهمیه بنزین سفر هستیم

بخش دیگری از فعالیت سیاست گذاران گردشگری در وزارتخانه مربوطه و البته ادارات کل میراث فرهنگی معطوف به برنامه ریزی برای رونق سفر پس از مهار شیوع ویروس کرونا، مرتبط می‌شود. در بین صحبت‌های دولتمردان و تصمیم گیرندگان بارها بر لزوم ایجاد موج سفر در دوران پسا کرونا در جهت جبران ضررهای وارد شده به بخش‌های صنعت گردشگری و نشاط اجتماعی تاکید شده است.

معاون گردشگری استان اصفهان درباره برنامه‌ریزی برای دوران پسا کرونا، توضیح داد: برای گردشگری در دوران پسا کرونا هم نیاز به برنامه ریزی دقیق است. پس از تمام شدن سال تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان باید تعطیلاتی برای سفر در نظر گرفته شود که می‌تواند بخشی از زیان وارد شده به صنعت گردشگری کشور را جبران و به نشاط اجتماعی کمک کند.

درخشان به پیشنهاداتی که برای رونق سفر پس از کنترل شیوع کرونا مطرح شده اشاره کرد و گفت: طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها که بسیار برای گردشگری کمک کننده خواهد بود، ارائه شده است. برای سفر سهمیه‌ای ۶۰ لیتری در نظر گرفته شده که معتقدیم این سهمیه باید افزایش یابد. آن چیزی که نیاز بوده را برای دوران پسا کرونا پیشنهاد دادیم، اما موضوع مهم رعایت مسائل بهداشتی برای کنترل هر چه زودتر این بیماری است.

پایان مانور تبلیغ گردشگری در فضای مجازی

چندی پیش برای تشویق مردم به ماندن درخانه و بازدید مجازی از جاذبه‌های گردشگری وزارت میراث فرهنگی هشتگی تحت عنوان "مانور تبلیغات گردشگری در فضای مجازی" راه انداخت. ادارات کل استانی نیز مامور شدند تا با تولید آثار تصویری از جاذبه‌های گردشگری استان خود آن‌ها را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

معاون گردشگری استان اصفهان در این باره اظهار کرد: فعالیت رسمی پویش مانور تبلیغات گردشگری در فضای مجازی به پایان رسید. با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در ستاد خدمات سفر صورت گرفت، قرار بود که در سال جاری مردم را به اصفهان دعوت کنیم، اما با کرونا مواجه شدیم و بحث سلامت عمومی مردم پیش آمد. برای مهار شیوع کرونا نیاز بود که مردم در خانه بمانند و این کار بسیار دشواری بود.

درخشان افزود: برای تشویق مردم به در خانه ماندن، فعالیت‌های مجازی از جمله به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم از جاذبه‌های گردشگری استان را آغاز کردیم. زمانی که این پست‌ها به صورت دو زبانه در فضای مجازی منتشر شد، حتی مخاطبانی از سراسر دنیا جاذبه‌های اصفهان را دیدند. چیزی نزدیک به سه هزار پست شامل ویدیو و عکس در قالب معرفی جاذبه‌های گردشگری تا چهاردهم فروردین ماه منتشر شد.

وی در پایان تصریح کرد: در اصفهان استقبال بسیار خوبی از اجرای این مانور مجازی شد و علاوه بر ادارات میراث فرهنگی ۱۰۸ شهرداری در سطح استان اصفهان هم درگیر تولید محتوا شدند. برخی این آثار در مرحله تدوین قرار دارند و به زودی محتوا تولید شده با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان در فضای مجازی منتشر خواهد شد. همچنین آثار برتر نیز معرفی و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. این آثار علاوه بر اینکه مردم را در خانه سرگرم و به اجرای قرنطینه خانگی کمک کرد باعث علاقه و ترغیب بیشتر مردم کشور برای سفر به اصفهان و بازدید از جاذبه‌های استان پس از مهار شیوع کرونا نیز شد.

کد خبر 417878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.