۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
قرنطینه سخت بلژیک

شورای امنیت ملی بلژیک اقدامات مهار ویروس کرونا را تا دو هفته دیگر یعنی تا سوم ماه می تمدید کرد با این حال بعضی از محدودیت‌ها را نیز از میان برداشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی شورای امنیت ملی پس از تصویب قوانین جدید برای مهار کرونا اعلام کرده بودند که امکان تمدید محدودیت‌ها وجود دارد که در آخرین جلسه، این محدودیت‌ها را تا سوم ماه می تمدید کردند. در جلسه شورای امنیت ملی، که متشکل از نخست وزیر، مقامات ارشد، وزرا، نمایندگان فدرال، روسای سرویس‌های امنیتی و دانشمندان بود، اقدامات مختلف ارائه شده برای مهار کووید-۱۹ مورد ارزیابی قرار گرفت، بعضی از آن‌ها از میان برداشته شد، در حالی که اقدامات جدیدی با مدت زمان بیشتر جایگزین قبلی‌ها شد.

 اعضای مجلس شورای امینت ملی بلژیک در مورد چگونگی رهایی کشور از قرنطینه نیز به بحث و گفتگو پرداختند و به این نتیجه رسیدند که حتی با کاهش چشمگیر سرعت شیوع ویروس کرونا در بلژیک تلاش‌های خود را ادامه خواهند داد چرا که کاهش به معنای نابودی کووید-۱۹ نیست. در حال حاضر، بیش از ۳۲ هزار نفر در کشور بلژیک به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این تعداد پنج هزار و ۱۶۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تمدید اقدامات، لغو بعضی از محدودیت‌ها

دولت بلژیک همچنان گرد هم آیی مردم در مراکز عمومی را ممنوع کرده است و تنها به مردم اجازه تردد در داخل شهر برای موارد ضروری را داده است. مدارس و سایر مراکز آموزشی کشور تا سوم ماه می تعطیل شده است و به فروشگاه‌های غیر ضروری تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت داده نمی‌شود. البته رسانه‌های اجتماعی بلژیک از  قاطعیت کم دولت در بعضی از بخش‌های کشور نظیر حمل و نقل‌های داخل شهری خبر داده است که این امر منجر به ترددهای غیر ضروری توسط وسایل حمل  و نقل عمومی شده است. نیروهای امنیتی نیز از افزایش خشونت‌ها در میان خانواده‌ها در نتیجه در خانه ماندن مردم خبر داده است و گفته است هر روز بر تعداد شکایت‌های خانوادگی افزوده می‌شود.

بعضی از فروشگاه‌های سراسر کشور نظیر مراکز فروش ابزار آلات و گل فروشی‌ها در هفته آینده فعالیت خود را از سر خواهد گرفت که البته قوانین خاصی نظیر حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات ایمنی بر فعالیت آن‌ها حاکم است. دولت نیروهای امنیتی را به تلاش بیشتر برای نظارت بر مراکز کاری، بازدید از خانه‌های سالمندان و مراکز مراقبت درمانی موظف کرده است تا از هر گونه نقض قوانین در این بخش‌ها جلوگیری به عمل آید.

نخست وزیر بلژیک پایان بعضی از محدودیت‌ها را به معنای بازگشت به زندگی عادی نمی‌داند؛ از نظر او همچنان مسیری طولانی تا رسیدن به روال عادی زندگی بر سر راه مردم وجود دارد. مقامات رسمی کشور مردم را به همکاری در تمام امور دعوت کرده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند ضمن ماندن در خانه، از تمام توان خود برای پیشگیری از آلوده شدن به کووید-۱۹ بهره گیرند.

اعضای شورای امنیت ملی کشور بلژیک قرار است در هفته آینده جلسه دیگری تشکیل دهند تا در مورد ادامه یا لغو بعضی از محدودیت‌ها نظیر آغاز فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و کاهش تدریجی مقررات اعمال شده بر مردم بحث و گفتگو کنند. بررسی ادامه مقرارتی مانند حفظ فاصله اجتماعی، ضرورت استفاده از تجهیزات ایمنی نظیر ماسک و دستکش موضوع مورد بحث دیگری در جلسه پیش رو خواهد بود.

از آن‌جا که تا کنون هیچ واکسن و دارویی برای مهار ویروس کرونا کشف نشده است، بنابراین دولت بلژیک تداوم بخشیدن به بعضی از محدودیت‌ها را تا مهار کامل آن ضروری دانسته است و این در حالی است که ضمن اشاره به عوارض روانی و جسمی ناشی از قرنطینه در خانه، مردم را به حفظ آرامش خود در این دوران دعوت کرده است.

مقامات رسمی کشورهای فرانسه و ایتالیا نیز از تمدید محدودیت‌های خود تا مهار کامل ویروس کرونا سخن گفته‌اند و این در حالی است که بعضی از کشورهای اروپایی نظیر اتریش، دانمارک و لهستان به تدریج در حال خاتمه دادن به محدودیت‌ها در کشورهای خود هستند.

کد خبر 417860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.