آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در بین سربازان وظیفه

تصادف مرگبار به خاطر خواب آلودگی راننده نیسان، بازداشت سارق لوازم خودرو در شهرک گلستان، دستگیری سه کلاهبردار میلیاردی در تهران، بازداشت ۱۳ عامل حمله به کامیون‌های باری در سروآباد و تعقیب و گریز برای توقف خودروسرقتی در پایتخت، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی پلیس اظهار کرد: از بین صدها هزار سرباز تنها ۵۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که اغلب مبتلایان بهبود یافته‌اند.

ناخدا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: با لطف و عنایت الهی و اتخاذ تدابیر ویژه ستاد کل نیروهای مسلح در حوزه مربوط به امور سربازی و تلاش دست اندرکاران و کادر درمانی نیروهای مسلح تاکنون شاهد حفظ سلامتی حداکثری سربازان در مراکز آموزش سربازی و پادگان‌ها بوده‌ایم.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تدابیر و اقدامات صورت گرفته در راستای سلامتی سربازان و کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا در جمع سربازان ارائه و اجرای آموزش‌های پیشگیری و خود محافظتی، کوتاه بودن مدت آموزش‌ها، کاهش قابل توجه ظرفیت پذیرش سربازان جدید در مراکز آموزشی، برگزاری کلاس‌ها و آموزش‌ها در فضای باز، حذف برنامه‌های تجمعی و انجام کنترل‌های لازم برای شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا را از جمله تدابیر اتخاذ شده ستاد کل در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا و عدم اشاعه آن در بین سربازان عنوان کرد.

ناخدا رحیمی پور با اعلام اینکه طی این مدت شیوع بیماری در تمامی مراکز و پادگان‌ها و اماکن نیروهای مسلح هیچ مورد فوتی نداشته‌ایم و از بین صدها هزار سرباز تنها  ۵۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، تصریح کرد: این تعداد نیز اغلب در خارج از مراکز آموزشی و بیرون از محیط سربازی به این بیماری مبتلا شده‌اند که با تلاش‌ها و اقدامات مفید و مثمرثمر کادر درمانی نیروهای مسلح، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

مرگ بازیکن مشهور استقلال و تیم ملی در اثر ابتلا به کرونا

فدراسیون فوتبال در پی درگذشت پیشکسوت ارزنده فوتبال و بازیکن پیشین تیم ملی پیام تسلیتی صادر کرد.

فریبرز اسماعیلی، فوتبالیست بااخلاق و تکنیکی فوتبال که خاطرات درخشانی را با پیراهن تیم ملی از خود بر جای گذاشت، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این پیشکسوت باشگاه‌های استقلال (تاج سابق) و عقاب در ۱۴ حضور خود با پیراهن تیم ملی، موفق به زدن چهار گل شده بود و در بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶ تایلند هم عنوان نایب قهرمانی را به ویترین افتخاراتش اضافه کرد.

فدراسیون فوتبال این ضایعه را به خانواده بزرگ فوتبال و آحاد مردم تسلیت گفته و برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه الهی مسالت دارد.

تعقیب و گریز برای توقف خودروسرقتی در پایتخت

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق خودرو در عملیات تعقیب و گریز و تیراندازی پلیس خبر داد .

سرهنگ کارآگاه "سعدالله گزافی" اظهار داشت: ساعت دو بامداد پانزدهم فروردین ماه اکیپی از کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی هنگام گشت زنی و انجام ماموریت در محدوده میدان شوش به یک دستگاه خودرو پراید مظنون می شوند که پس از استعلام مشخص می شود خودروی مذکور یازدهم فروردین ماه در محدوده شهر ری سرقت شده است.

وی افزود : کارآگاهان پس ازهماهنگی لازم با مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی تهران بزرگ به راننده خودروی پراید دستور ایست می دهند که راننده آن بلافاصله پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت از محل متواری و با لایی کشی در بین خودروهای عبوری باعث رعب و وحشت شهروندان می شود.

این مقام انتظامی گفت: اکیپ گشت پلیس آگاهی با استفاده از علائم هشدار دهنده نظیر آژیر به راننده خودروی مسروقه دستور توقف می دهد ولی متهم بدون هیچگونه توجهی به فرمان های پلیسی، به سمت خیابان فدائیان جنوب، می گریزد که ماموران بعد از رعایت کامل موارد قانونی بکارگیری سلاح با شلیک به لاستیک خودرو آن را متوقف و در پی فرار مجدد متهم برای جلوگیری از فرار سارق در نهایت یک تیر به سمت پای متهم شلیک می کند و ماموران گشت موفق به دستگیری وی می شوند. پس از بازرسی متهم یک قبضه سلاح سرد از وی کشف می شود.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی گفت: با هماهنگی با مراکز امدادی، عوامل اورژانس در محل حاضر و متهم تحت الحفظ به بیمارستان انتقال یافت و پس از تنظیم گزارش برای سیر مراحل قانونی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بازداشت ۱۳ عامل حمله به کامیون‌های باری در سروآباد

فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری ۱۳ نفر از عاملان حمله به خودروهای عمومی و کامیون‌های باری در مسیر سروآباد به مریوان خبر داد.

سردار علی آزادی اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر حمله شبانه افرادی با سلاح سرد به خودروهای باری و عمومی و تخریب آنها به نیروی انتظامی اعلام شده بود که بلافاصله پیگیری این موضوع از طریق ماموران انتظامی در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطرنشان کرد: بعد از وصول این گزارش، تیم‌هایی متشکل از پلیس امنیت عمومی و پلیس آگاهی تشکیل شد و با راه‌اندازی گشت‌های پوششی نامحسوس، محل‌های وقوع حادثه را زیرنظر گرفتند.

سردار آزادی یادآوری کرد: تیم‌های پلیس دو نفر که با یکدستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و قمه در حال تخریب یکدستگاه کامیون باری بودند، طی یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: آنها در تحقیقات، اعتراف کردند که با ۱۱ نفر دیگر در تخریب کامیون‌های عبوری از مسیر سروآباد به مریوان همدست هستند.

فرمانده انتظامی استان کردستان یادآور شد: در کمتر از ۴۸ ساعت سایر همدستان این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری ۳ کلاهبردار میلیاردی در تهران

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سه جاعل و کلاهبردار حرفه ای خبر داد و گفت: این مجرمان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از ۲۰۰ شاکی کلاهبرداری کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: در اواخر سال گذشته پرونده‌ای با عنوان کلاهبرداری به بهانه سرمایه‌گذاری در یک شرکت دانش بنیان با دستور قاضی کشیک دادسرای ناحیه ۱۶ تهران به اداره سیزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: بررسی پرونده حکایت از آن داشت که شخصی بنام شهرام ۲۸ ساله با تأسیس شرکتی با هدف تولید قطعات الکترونیکی شروع به فعالیت کرده است و پس از گذشت یک سال و روند رو به رشد آن، شرکت جدید دیگری تأسیس و به بهانه جذب سرمایه و ارتقای تولید و سود دهی بالا به سایر شرکت‌های الکترونیکی پیشنهاد سرمایه‌گذاری می‌دهد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: متهم نه تنها هیچ‌گونه مشارکت و همکاری با شرکت‌ها نداشته بلکه با سوءاستفاده و جعل مهر این شرکت‌ها و با انجام اقدامات متقلبانه از ۳۰ سرمایه گذار هرکدام به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری و متواری شده است.

سرهنگ تقی پور خارنشان کرد: شاکیان اظهار داشتند ما با توجه به اعتمادسازی صورت گرفته از سوی فرد کلاهبردار که با استفاده از برندهای مختلف الکترونیکی و ارائه چک ضمانت به مبلغ دو میلیارد ریال فریب سرمایه‌گذاری وی را در شرکت خوردیم.

وی در ادامه بیان کرد: کارآگاهان در تحقیقات پلیسی مخفیگاه شهرام و دو همدستش را در شهر اصفهان و محدوده شرق تهران شناسایی کردند و با انعکاس موضوع به مقام قضائی دستور دستگیری آن‌ها صادر شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری شهرام به اتفاق دو همدستش و انتقال به اداره سیزدهم تصریح کرد: شهرام در تحقیقات صورت گرفته معترف شد من با تأسیس یک شرکت و به اتفاق دو دوست دیگرم برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری با سودهی بالا تبلیغ کردیم و با جعل مهر و سربرگ‌های شرکت‌های معتبر اعتماد شهروندان را جلب کردیم و پس از جذب سرمایه ۵۰۰ میلیاردی در یک فرصت مناسب فرار کردیم و فکر نمی‌کردیم کمتر از یک ماه گرفتار شویم.

سرهنگ کارآگاه تقی پور در پایان گفت: با اشاره به اعتراف متهمان به جرم خود هر ۳ کلاهبردار با صدور قرار میلیاردی از سوی مقام قضائی روانه زندان شدند.

بازداشت سارق لوازم خودرو در شهرک گلستان

رئیس کلانتری ۱۴۱ شهرک گلستان از شناسایی و دستگیری یک سارق لوازم خودرو در گشت های انتظامی خبر داد.

سرهنگ "افشین ابراهیمی" گفت: ساعت ۰۵:۰۰ صبح هفدهم فرودین ماه ماموران گشت خودروی کلانتری ۱۴۱ شهرک گلستان در حال گشت زنی در محدوده میدان سرو بودند که فردی را در لابلای خودرو را مشاهده می کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه فرد مذکور در یک دستگاه خودروی ۲۰۶ را خم کرده و در حال سرقت بود، خاطرنشان کرد: بلافاصله گشت خودرویی کلانتری برای دستگیری متهم اقدام ولی سارق به محض دیدن ماموران کلانتری به صورت پیاده از محل در حالی که کیف دستی همراهش بود، گریخت.

وی بیان داشت: عملیات تعقیب و گریز سارق آغاز و ماموران کلانتری موفق شدند متهم را پس از پنج دقیقه تعقیب در حالی که خود را در زیر یک دستگاه خودروی سواری پارک شده در کنار خیابان ، پنهان کرده بود، دستگیر کنند و در بازرسی از کیف دستی وی تعدادی لوازم خودروسرقتی و ابزار و آلات ارتکاب سرقت کشف شد.

تصادف مرگبار به خاطر خواب آلودگی راننده نیسان

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت از وقوع حادثه تصادف در "شهرک رضویه" خبر داد و گفت: خستگی راننده نیسان یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت.

سرهنگ "احسان مومنی" در این خصوص گفت: ساعت ۱۹:۴۵ عصر روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در شهرک رضویه بلافاصله تیم کارشناسی منطقه ۱۵ پلیس راهور پایتخت به همراه عوامل امدادی به محل تصادف که محدوده کارگاهی بود حاضر شدند .

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور با بیان اینکه با رسیدن تیم گشتی در ابتدا ضمن ایمن سازی محدوده تصادف برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار انجام شد، گفت: بررسی های پلیسی حکایت از این داشت، راننده نیسان به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی، ابتدا با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرده و سپس در ادامه مسیر خود با عابر برخورد کرده است.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه عابر پیاده در صحنه تصادف فوت کرده و راکب موتورسیکلت نیز مجروح شده ایت که با همکار ی عوامل امدای موتورسوار به نزدیکترین مراکز درمانی انتقال یافت.

کد خبر 417846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.