هاشمی: همه تقصیرها را گردن مردم نیندازید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقصر دانستن مردم دردی را دوا نمی کند بلکه مدیران و مسئولان باید با ابزار اطلاع رسانی و تشدید مقررات و وضع قوانین سختگیرانه رفت و آمد مردم را هدایت و نظم‌دهی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی امروز (سه‌شنبه) در در دویست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ازدحام و ترافیک تردد شهروندان در مکان های عمومی پایتخت، اظهار کرد: تجمعات در تهران نسبت به سایر شهرها بیشتر بوده که نتیجه فعالیت شرکت‌ها و دستگاه‌هایی که تعطیل نشده‌اند.

وی با اشاره به تجمع مضاعف در حمل‌ونقل عمومی و میادین میوه و تره‌بار افزود: اگر قرار است پاندمی کرونا را شکست دهیم باید قوانین و مقررات متفاوتی تنظیم شود و درست نیست که همه مشکلات را بر گردن مردم بیندازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مقصر دانستن مردم دردی را دوا نمی کند بلکه مدیران و مسئولان باید با ابزار اطلاع رسانی و تشدید مقررات و وضع قوانین سختگیرانه رفت و آمد مردم را هدایت و نظم‌دهی کنند.

وی ادامه داد: در اعمال محدودیت‌ها به دلیل نگرانی از پیامدهای اقتصادی و نگرانی از هرج و مرج و ایجاد نافرمانی‌های مدنی ناشی از آن به درستی عمل نمی‌شود و اقتدار لازم در تصمیم‌گیری‌ها وجود ندارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه اگر با جدیت بیشتری در تهران در این زمینه گام بر نداریم وضعیت ما حادتر شده و شیوع این بیماری گسترده تر می‌شود، خاطرنشان کرد: در نامه‌ای به ریاست جمهوری خواستار کمک دولت به شهرداری شده‌ام تا دولت از مشکلات اقتصادی که برای مدیریت شهری ایجاد شده آگاه شود.

وی اضافه کرد: ما از دولت توقع داریم تا شرایط ویژه‌ای برای پشتیبانی مدیریت شهری تهران در نظر گرفته و از محل ویژه‌ای منابع کمکی خاصی را برای مدیریت شهری در نظر بگیرند تا در مقابله با شیوع کرونا دچار مشکل نشود.

کد خبر 417807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.