آلمانی‌ها برای رویارویی با پیک کووید-۱۹ آماده می‌شوند

شیوع ویروس کرونا در کشور آلمان اخیرا با سرعتی باور نکردنی پیش می‌رود به طوری که تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. در نتیجه دولت آن خود را برای مقابله با اوج شیوع این ویروس در آینده‌ای نزدیک آماده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با افزایش روز افزون ویروس کرونا در کشور آلمان، دولت پیش‌بینی کرده است که به زودی شاهد اوج گسترش این ویروس در کشور خواهد بود. آمار نشان می‌دهد که تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در آلمان هر سه روز یک بار دوبرابر می‌شود که در صورت مهار نکردن آن آسیب‌هایی جبران ناپذیر تمام جوانب زندگی آلمانی‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به همین منظور، مقامات ارشد کشور در حال آماده‌سازی شرایط برای مقابله با شیوع کووید-۱۹ هستند و قرار است آماده‌سازی تجهیزات ایمنی نظیر ماسک را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. البته دولت آلمان به منظور آماده‌سازی کشور برای مواجهه با اوج شیوع ویروس کرونا اقداماتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است که در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود.

حمایت از تولیدکنندگان ماسک

این روزها بحث در مورد نیاز زیاد کشور به ماسک به موضوع داغی در میان مذاکرات سران دولت آلمان تبدیل شده است. هر کجا در مورد ویرس کرونا سخن به میان می‌آید مقامات رسمی لزوم تولید بیشتر ماسک را مورد بحث قرار می‌دهند. در این راستا، وزیر اقتصاد کشور به کارخانه‌هایی که بخشی از فعالیت خود را به تولید ماسک و دیگر تجهیزات ایمنی اختصاص دهند، قول داده است از حمایت‌های ویژه دولت برخوردار شوند. در نتیجه بسیاری از مدیران کارخانه‌های آلمان فعالیت خود را گسترش داده‌اند، نیروهای بیشتری را به کار گرفته‌اند تا علاوه بر تامین ماسک مورد نیاز مردم کشور خود، از پاداش ویژه دولت نیز برخوردار شوند.

افزایش واردات ماسک از کشورهای دیگر

ایرباس، شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان، تا کنون میلیون‌ها ماسک را از آسیا به اروپا انتقال داده است. این ماسک‌ها به مسئولان حوزه سلامت در فرانسه، بریتانیای کبیر، آلمان و اسپانیا تحویل داده می‌شود و سپس مقامات رسمی آن‌ها را در میان مراکز درمانی و مردم توزیع می‌کنند.

مقام‌های دولت محلی در برلین آلمان گفته‌اند با دستور دونالد ترامپ به شرکت "3M"، تولیدکننده ماسک‌های تنفسی، ۲۰۰ هزار ماسک، که توسط پلیس برلین سفارش داده شده بود، در بانکوک و پیش از بارگیری به سوی آلمان، متوقف و به سوی آمریکا تغییر مسیر داده است. مقام‌های برلین این اقدام غیر انسانی دولت آمریکا را  "راهزنی مدرن" خوانده‌اند با این حال بعضی رسانه‌های آلمان مقامات رسمی کشور خود را به تهمت‌زنی به ترامپ متهم کرده‌اند. نخست وزیر آلمان در تلاش است علت اینکه چرا رسانه‌های خودی آلمان را به شایعه پراکنی متهم کرده‌اند را کشف کند.

تلفات جانبی

اگرچه قرار شد ماسک‌هایی که توسط آمریکایی‌ها به سرقت رفته است به آلمان تحویل داده شود، اما این اتفاق تلفاتی جانبی نیز برای بخش روابط دیپلماسی به وجود آورد که قابل جبران نیست. بسیاری از رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که مقامات ارشد آلمان دیدگاهی ضد آمریکایی دارند و به همین دلیل این کشور را به سرقت ماسک‌های خریداری شده متهم کرده‌اند. این واکنش رسانه‌ها، مقامات رسمی کشور به خصوص نخست وزیر را به سمت کشف علت متهم ساختن دولت آلمان توسط رسانه‌های خودی سوق داده است. رسانه‌های خودی آبروی مقامات رسمی کشور خود را به چه قیمتی فروخته‌اند؟

کد خبر 417806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.