۴ اقدام شهرداری ابرکوه برای مقابله با شیوع کرونا

شهردار ابرکوه گفت: چهار اقدام اصلی و اساسی شهرداری در راستای مقابله با شیوع کرونا اطلاع‌رسانی، محدودیت تردد، محلول‌پاشی و تعطیلی مراکز تفریحی و مناطق گردشگری بوده است.

به گزارش ایمنا، سید علیرضا رسولی اظهار کرد: اولین گام شهرداری ابرکوه در راستای مقابله با کرونا، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با پویش «در خانه بمانیم» از طریق ارسال پیامک، فضای مجازی، رسانه‌های عمومی شهرستان، بیلبوردهای تبلیغاتی و تلویزیون شهری بود تا همراهی مردم را نیز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در گام بعدی و ظرف کمتر از ۴۸ ساعت تمام مناطق گردشگری، تفریحی و فضاهای عمومی شهر را با اطلاع‌رسانی و همکاری مردم به صورت غیرفعال درآورده و تا به امروز نیز ورود به این مراکز تجمعی ممنوع است.

شهردار ابرکوه به همراهی شهروندان در تمام مراحل اشاره کرد و افزود: در گام سوم موضوع محدودیت شدید تردد درون‌ شهری مطرح شد و در همین راستا علاوه بر ورودی‌های شریانی شهر، دو محور اصلی شهر ابرکوه با همکاری ناجا، پلیس راهور، هلال‌احمر، سپاه، فرمانداری و سایر نهادها، به عنوان دومین فیلتر به طور کامل مسدود شد.

رسولی اظهار کرد: شهر تاریخی ابرکوه در مثلث گردشگری کشور قرار گرفته و دروازه استان یزد از سمت فارس محسوب می‌شود، لذا با هماهنگی، اطلاع‌رسانی و تعامل با شهرهای هم‌جوار توانستیم سفرهایی که به سمت ابرکوه، تفت و یزد صورت می‌گیرد را کنترل کرده و تجمع در این شهرستان را کاهش دهیم.

وی محلول‌پاشی، گندزدایی و ضدعفونی معابر سطح شهر را چهارمین گام در مجموعه اقدامات شهرداری برای مقابله با کرونا عنوان کرد و افزود: با همکاری گروه‌های بسیجی، هیئت‌های مذهبی و فعالین اجتماعی محلات هدف را تشخیص داده و اقدام به محلول‌پاشی کردیم.

شهردار ابرکوه اضافه کرد: این شهر دارای ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی ثبت شده است که تراکم جمعیت در این مناطق نیز بسیار زیاد است و بر همین اساس گسیل نیروهای مردمی جهت ضدعفونی، در این مناطق بیشتر بود.

رسولی تأکید کرد: ضدعفونی معابر، کوچه‌ها و مسیرهای پرتردد بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و همچنین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان، با حضور پنج تیم به صورت ۴۸ ساعت یک بار در حال انجام است.

وی اظهار کرد: به خاطر این که نیروهای بسیجی در ضدعفونی و محلول‌پاشی معابر پا را فراتر از ضوابط علمی و بهداشتی فراتر نگذارند، اقدامات مذکور با هماهنگی و نظارت کامل شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته، بدین ترتیب که از رهاسازی مواد ضدعفونی‌کننده در فضا و جو اجتناب شده و تأکید بر این بوده که صرفاً سطوحی که مردم با آن در تماس هستند، ضدعفونی شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 417805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.