کاهش ۱۲ درجه ای دما در استان اصفهان؛ احتمال سرمازدگی بهاری محصولات کشاورزی

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان از فعال شدن سامانه ناپایدار بارشی از امروز تا ابتدای هفته آینده خبر داد و گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افت محسوس دما در بسیاری از مناطق استان به ویژه نیمه شمالی، شرقی و ارتفاعات پیش بینی می شود.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سامانه ناپایدار بارش زا از امروز تا ابتدای هفته آینده در استان اصفهان فعال خواهد بود، اظهار کرد: امروز افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و بارش رگبارهای بهاری توام با رعد و برق در بسیاری از مناطق به ویژه ارتفاعات استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه با افزایش تدریجی ابر بارش های رگباری نیمه غربی و شمالی استان را فرامی گیرد؛ همچنین ریزش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.  

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان افزود: این ناپایداری ها تا پایان هفته به طور متناوب به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب ادامه دارد.

هنرمند اضافه کرد: کاهش محسوس دما به ویژه در نیمه شمالی استان تا ۱۰ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

وی با اشاره به کاهش یک تا دو درجه ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: چوپانان با دمای ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان خواهند بود.

هنرمند افزود: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به هشت درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به بارندگی های پراکنده ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: میانگین بارشی فریدونشهر در این مدت ۱.۶ میلی متر و بویین میاندشت هشت دهم میلی متر بوده است.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه های بارشی از روز چهارشنبه در این استان هشدار داد. بر این اساس رگبار باران توام با رعد و برق، ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقتی در نیمه غرب، جنوب غرب، مناطق مرکزی و شرق استان و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر اصفهان پیش بینی شده است. این پدیده  تا پایان وقت روز جمعه در استان فعال خواهد بود از این رو احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، وقوع روانآب، سیلابی شدن مسیل ها و صاعقه در این مدت وجود دارد. ضمن اینکه از روز چهارشنبه با افت محسوس دما بین هفت تا ۱۲ درجه در مناطق شرقی، شمالی و ارتفاعات استان سرمازدگی بهاری  محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

کد خبر 417797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.