اجرای پویش‌های شهروندی شهرداری کرمانشاه برای مقابله با کرونا

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از اجرای پویش‌های متنوع فرهنگی و ورزشی شهرداری این کلانشهر برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی عبدالمالکی در نشست خبری مجازی، اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کرمانشاه با توجه به شیوع ویروس کرونا با تعطیل کردن برنامه های نوروزی از ابتدای شروع بحث شیوع کرونا فعالیت هایی را در این زمینه انجام داده است .

مهدی عبدالمالکی گفت: از اوایل بهمن ماه سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا  با همکاری مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه آموزش هایی در چهار فرهنگسرای کرمانشاه و نیز برای همکاران در سازمان شهرداری با حضور افراد مجرب از مرکز بهداشت انجام شد.

وی ابراز کرد: با همکاری روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان فرهنگی شهرداری اقدام به اطلاع رسانی و تولید محتوا برای مقابله با کرونا و همچنین  پیام هایی در قالب های مختلف در فضای مجازی و فضاهای تبلیغاتی صورت گرفت.

وی گفت: در فضاهای مجازی از اسفند سال ۱۳۹۸، ۳۵۱ پست هشدار، مراقبت و محتواسازی نسبت به مقابله با کرونا انجام شد.

وی گفت: با دستور شهردار در دو مرحله بسته بهداشتی در بخش های مختلف از جمله تاکسیرانی، شرکت پسماند و بازیافت و عوامل شهرداری در صف مقدم مقابله با کرونا بودند در نظر گرفته شد.

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه گفت: در حوزه گندزدایی شهر با هماهنگی مرکز بهداشت که نظارت دقیق بر نوع دوز مواد مصرفی و تامین این مواد صورت گرفت و با همکاری  ستاد مقابله با  کرونا تعطیلی تمام فعالیت های فرهنگسراها و مراکز وابسته در حوزه ورزش نیز انجام شد.

عبدالمالکی تصریح کرد: از ۱۶ فروردین ماه سال جاری فعالیت های آموزشی در چهار فرهنگسرا به صورت مجازی و غیرحضوری را شروع کردیم که در نوع خود نوآوری جدیدی بوده است 

وی همچنین با اشاره به تحقق شعار در خانه ماندن و کمک به این مهم همچنین قطع زنجیره انسانی این موضوع چندین پویش در سازمان تعریف شد که این پویش ها با عنوان «کرمانشاه کتاب می خواند»، «کرمانشاه قصه می خواند» و «کرمانشاه آواز می خواند» و همچنین  پویش جدید «با ورزش در خانه سالم بمانیم» با محوریت سازمان فرهنگی تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد شد، گفت: دو پویش با همکاری انجمن نمایش « پویش استندآپ کمدی» و یک پویش جدید انجمن نمایش تحت قالب «تصنیف ترانه» انجام شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: فعالیت دیگر سازمان در اداره سلامت ایجاد اتوبوس سلامت بود که آموزش سلامت را در مناطق حاشیه نشین را برعهده داشت و تا جایی که امکان داشت با توزیع بسته های بهداشتی  و مواد گند زدا همراه بود. 

وی گفت: پویشی تحت عنوان «هر هیئت یک محله» در راستای تسهیلگری با کمک مردم در قالب هیات های مذهبی برپا شد که تامین کننده مواد بهداشتی و مواد گندزا بود.

عبدالمالکی با اشاره به اقدام متفاوت سازمان گفت: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و قرارگاه فرهنگی کربلا ایجاد مرکز مشاوره چتر آرامش ایده جدیدی بود که از ابتدای هفته جاری فعالیت خود را آغاز کرده است. 

وی ابراز کرد: تشکیل یک گروه جهادی با همکاری جهاد نصر با کمک نیروهای فنی بسیج در پروسه دو هفته ای ساخت دستگاه تولید ماسک سه لایه را برعهده داشت. 

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه ادامه داد: در راستای تحقیق شعار «در خانه می مانیم» حدود ۲۰ کاروان شادی در روز و شب نیمه شعبان در شهر کرمانشاه خواهیم داشت تحت عنوان «کاروان مهر مهدوی» که امیدواریم شادی را از بیرون به خانه ها منتقل کند.

وی گفت: در ادامه فعالیت های سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه، مسابقه کاریکاتور مخصوص پاکبان ها با عنوان «هوای شهر با من» تدارک دیده شده است. 

عبدالمالکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فعالیت های فرهنگی سازمان در قالب پویش (در خانه بمانیم) در راستای پیشگیری از ویروس کرونا چه میزان زمینه ساز ماندن مردم در خانه ها بود و آیا این فعالیت ها ادامه دارد؟ گفت: بازخوردهای خوبی از این پویش ها گرفته ایم، استقبال مردم بسیار خوب بوده و استمرار این پویش ها تا زمانی که بر ویروس کرونا فائق بیاییم ادامه خواهد داشت و البته هر روز در حال تعریف برنامه جدید با توجه به نیاز جدید هستیم.

کد خبر 417791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.