ارزش‌های مشترک انسانی حکم می‌کند متحد باشیم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با ارسال نامه ای به رهبران سیاسی جهان گفت:ارزش‌های مشترک انسانی ما حکم می‌کند کنار هم متحد بایستیم و با ظلم مقابله کنیم. مردم ایران مواضع شما را در این برهه حساس در قلب‌هایشان حک می‌کنند. من منتظر اقدام و پاسخ شما در این موضوع حیاتی و فوری هستم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معصومه ابتکار با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"نامه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به رهبران سیاسی زن جهان

صدای اعتراض زنان و خانواده‌های ایرانی را به گوش شما می‌رسانم

پاندمی کوید ۱۹ چالشی با ابعاد بسیار بزرگ است که مرز، نژاد، قومیت و دین نمی‌شناسد و بحرانی است نیازمند پاسخ متحد و منسجم کشورها و جامعه مدنی تا بتوانند جان‌ها و معیشت‌ها را نجات دهند.

در این شرایط، درگیری‌ها و عملیات نظامی در دنیا باید فوراً متوقف و تحریم‌ها بدون قید و شرط برداشته شود تا فعالین محلی و ملی و بین‌المللی بتوانند برای تأمین نیازها، خدمات و تجهیزات درمانی اقدام و به کاهش آثار اجتماعی و اقتصادی این همه‌گیری بر خانواده‌ها و معیشت‌ها کمک کنند.

جمهوری اسلامی ایران اما در این شرایط با شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌های تاریخ در ماه‌های گذشته مواجه بوده است. تحریم‌هایی که نه تنها رشد اقتصادی و ظرفیت مدیریت نیازهای اجتماعی و اشتغال را محدود کرده بلکه مانع رفع نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات پزشکی شده است.

همه‌گیری کوید ۱۹ در ایران با تحریم‌ها یا به عبارت روشن‌تر با تروریسم اقتصادی علیه کشورمان تشدید شده، اما کادر بهداشتی و درمانی که بخش عظیمی از آنها زنان خستگی ناپذیر شامل پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستانی هستند در همین وضعیت دشوار، برای نجات مردم با این بیماری مبارزه کرده‌اند. علاوه بر این زنان ایرانی در حفاظت از خانواده‌ها و اجرای فاصله گذاری اجتماعی نقش کلیدی ایفا می‌کنند. آنها همچنین به عنوان کارآفرینان برای تولید وسایل مورد نیاز کادر پزشکی مانند ماسک و گان فعال شده‌اند. با این حال فشار تحریم‌های ظالمانه عوارض زیادی برای مردم ما داشته است. اینجانب صدای زنان و خانواده‌های ایرانی را به گوش شما می‌رسانم و از شما دعوت می‌کنم که اقدام کنید و اعتراض خود را به ادامه تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران اعلام نمائید.

ارزش‌های مشترک انسانی ما حکم می‌کند کنار هم متحد بایستیم و با ظلم مقابله کنیم. مردم ایران مواضع شما را در این برهه حساس در قلب‌هایشان حک می‌کنند. من منتظر اقدام و پاسخ شما در این موضوع حیاتی و فوری هستم. "

کد خبر 417766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.