کارت اعتباری خرید ۲ میلیون تومانی برای افراد بدون درآمد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چهار میلیون نفر از افراد فاقد درآمد ثابت در کشور از تسهیلات خرید اعتباری کالا تا سقف دو میلیون تومان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

" کارت اعتباری خرید ۲ میلیون تومانی برای افراد بدون درآمد

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلسه مقابله با کرونای گلستان که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، گفته است که چهار میلیون نفر از افراد فاقد درآمد ثابت در کشور از تسهیلات خرید اعتباری کالا تا سقف دو میلیون تومان بهره‌مند می‌شوند.

طبق هماهنگی‌های انجام شده با استانداری‌های کشور افراد فاقد درآمد و شغل ثابت، شناسایی و از دریافت تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

به گفته او، به حساب سه میلیون نفر از جمعیت کشور که کم‌ترین میزان درآمدی را داشته و تحت پوشش نهاد و مستمری بگیر هیچ نهادی نبوده‌اند، ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان واریز شده است.

همچنین دولت برای جبران کسب و کارها و بخش‌های تولیدی کشور که به دلیل بروز ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، وام‌هایی با سود ۱۲ درصد پیش‌بینی کرده تا علاوه بر جبران بخشی از خسارت‌ها، مشکلی در زمینه پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل نداشته باشند.

به گفته شریعتمداری، مصوباتی در خصوص استمرار بدهی‌های مالیاتی و پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده و تعویق پرداخت بیمه تأمین اجتماعی برای این رسته‌ها به مدت سه ماه نیز اختصاص یافته است. همچنین، افرادی که به دلیل کرونا بی‌کار شده و شغل خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با ثبت نام در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده، بیمه بی‌کاری دریافت کنند.

او با اشاره به ۴۹ هزار سالمند و معلول که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی در کشور نگهداری می‌شوند گفت که با مراقبت‌های ویژه موفق به کنترل بیماری در این مراکز شدیم، هرچند ۲۰۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند؛ اما این آمار نشان از عزم دستگاه‌ها در حفظ سلامت این گروه دارد."

کد خبر 417763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.