گرگان ۹۸؛ آغاز تحول شهر با اجرای پروژه‌های بزرگ مقیاس

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از افتتاح بزرگترین پروژه عمرانی در طول تاریخ شهر، کلنگ‌زنی شهربازی بزرگ و آغاز اجرای پروژه‌های محله‌محور به عنوان بزرگترین اتفاقات حوزه شهری گرگان نام برد.

محمدابراهیم جرجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با مهم‌ترین رخدادهای شهر گرگان که شورای شهر نیز در آن سهیم بوده، اظهار کرد: در سال ۹۸ یکی از مهم‌ترین اقدامات شورای شهر، افتتاح بزرگترین پروژه عمرانی در طول تاریخ گرگان یعنی احداث تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام امام زمان (عج) بود که خود به چهار پروژه عمرانی کوچک‌تر تقسیم شده و یک پروژه چندترکیبی به حساب می‌آمد.

وی افزود: تعریض ۶۰ متری افسران، احداث میدان و روگذر و نیز اصلاح هندسی میدان بسیج در کنار یکدیگر همگی در این پروژه طرح‌ریزی شده بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه شهرداری در سال ۹۸ به دنبال اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی بود و شورای شهر نیز همواره در این راه با مصوبات خود کمک می‌کرد، تصریح کرد: طرح شهربازی بزرگ گرگان بالاخره در سال گذشته توسط شورا مصوب و اجرای آن کلنگ‌زنی شد که می‌تواند یکی از پروژه‌های شاخص شهری باشد.

وی اضافه کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه برای ساخت موارد زیربنایی این شهربازی اختصاص داده شده که امیدواریم فاز اول آن تا پایان سال ۹۹ به پایان برسد و شهرداری نیز بتواند سرمایه‌گذاران خصوصی خوبی را برای اتمام این پروژه جذب کند.

جرجاجی سال گذشته را از لحاظ حصول درآمدها و رسیدگی به املاک و دارایی‌های شهرداری، مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: بودجه سال ۹۹ نسبت به سال قبل‌تر آن به میزان دو برابر افزایش پیدا کرد و ۶۰۰ میلیارد تومان بسته شد که امیدواریم در سال پیشرو نیز شهرداری در تحقق بودجه همچنان موفق باشد.

وی با بیان اینکه توجه به توسعه محلات با ساخت پارک‌های محلی و سالن‌های ورزشی در بودجه سال ۹۹ شهرداری گنجانده شده، خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده تا سقف پنج میلیارد تومان برای حمایت از تیم بستکبال و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای سایر ورزش‌ها در گرگان پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان به طرح احداث تله‌کابین در گرگان نیز اشاره کرد و افزود: موارد قانونی مربدط به احداث تله‌کابین در سطح شهرستان به‌طور کامل انجام شده و پیگیری‌ها باید در تهران به نتیجه برسد و منتظر تصمیم‌گیری‌ها در پایتخت هستیم.

وی اجرای نهضت آسفالت، طرح‌های مربوط به شهر دوستدار کودک، ارتقای سیستم تفکیک زباله در مناطق شهرداری، ساماندهی وضعیت بازارچه‌ها و میادین میوه و تره‌بار، دستفروشان سطح شهر و متکدیان را از دیگر اتفاقات مهم حوزه شهری گرگان در سال ۹۸ دانست.

جرجانی تصریح کرد: شورای شهر سعی کرده در موقعیت‌های مختلف به دنبال خواسته‌ها و نیازهای مردم شهر باشد که نمونه آن اختصاص اعتبارات لازم برای مقابله با کرونا در انتهای سال گذشته بود؛ در سال ۹۹ نیز برای یک درصد از بودجه به شهردار اختیار داده شده که اگر نیاز بود برای این موضوع هزینه کند.

وی افزود: در مقابل نیز اکثر مدیران کل و مسئولان اجرایی در طول سال پاسخگوی نمایندگان مردم در صحن شورای شهر بودند و با مساعدت اعضای شورا و هماهنگی آن‌ها با دستگاه‌های مختلف، رفع مشکلات مردم در حوزه‌هایی مانند عمرانی، ورزشی، ثبتی را پیگیری شد.

کد خبر 417748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.