احتمال افزایش تدریجی تقاضای خرید مسکن با تسهیلات در استان‌ها

مدیر امور ابزارهای نوین مالی فرابورس گفت: با توجه به اینکه افزایش سقف‌های تسهیلات اوراق مسکن در سایر شهرها به جز پایتخت کارآمدتر بوده احتمالاً به تدریج تقاضای خرید مسکن با تسهیلات در سایر استان‌ها افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، ندا بشیری اظهار کرد: برخی از کسانی که در طول دو ماه کاری گذشته اقدام به خرید اوراق کرده و رشد معاملات و در نتیجه رشد قیمت به دنبال افزایش تقاضای اوراق را رقم زده‌اند، همان کسانی هستند که نسبت به خرید خانه اقدام کرده‌اند. در واقع این حضور تقاضای مصرفی در معاملات دی و بهمن بوده که زمینه‌ساز تغییر و تحولات در بازار اوراق مسکن نیز شده است.

وی آینده اوراق مسکن را با توجه به احتمال قوی استمرار رکود معاملات مسکن در سال ۹۹ این طور پیش‌بینی کرد: رکود مسکن قطعاً ادامه خواهد داشت البته ممکن است با عمقی که در اغلب ماه‌های سال ۹۸ تجربه کردیم، رخ ندهد. از طرفی با توجه به اینکه سقف‌های افزایش یافته تسهیلات اوراق مسکن در سایر شهرها به جز پایتخت کارآمدتر بوده و سهم بالایی از قیمت تمام شده ملک را پوشش می‌دهد، احتمالاً به تدریج تقاضای خرید مسکن با تسهیلات در سایر استان‌ها قدری افزایش خواهد یافت و این تسهیلات جدید جای خود را بیش از پیش در معاملات مسکن باز می‌کند.

مدیر امور ابزارهای نوین مالی فرابورس تصریح کرد: نوسان افزایشی قیمت اوراق متناسب با میزان رشد تقاضا محتمل است؛ هر چند این افزایش با توجه به استمرار شرایط رکودی بازار مسکن، احتمالاً محدود خواهد بود.

کد خبر 417742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.