محمدجواد رجائیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاد ناشی از شیوع ویروس کرونا و در راستای اجرای سیاستهای مدیریت شهری مشهد مبنی بر ارائه خدمات غیرحضوری و دورکاری و برقراری تمهیدات لازم به منظور پشتیبانی از فعالیتها و مأموریتهای تمامی سازمانها، شرکتها، مناطق و مدیریتهای مختلف مجموعه شهرداری، این سازمان زیرساخت مورد نیاز آن را در کوتاهترین زمان فراهم کرد که میتوان از این اقدام با عنوان مانوری جامع و عملیاتی در حوزه خدمترسانی الکترونیکی نام برد.
وی با اشاره به مهمترین اقدامات سازمان، افزود: تأمین امکانات سختافزاری و تقویت زیرساخت شبکه اختصاصی و مناسب (VPN)، به میزان ۸۹۶ مورد، اعمال تنظیمات انتقال تماس شماره تلفنهای شبکه (VoIP) بر روی تلفنهای شخصی پرسنل شهرداری به تعداد ۴۳۶ مورد و همچنین پایش مستمر شبکه و مرکز داده شهرداری به منظور ارائه بهینه سرویس دورکاری، پشتیبانی، آموزش و رفع مشکلات همکاران دور کار در اتصال به شبکه شهرداری، تجهیز و آمادهسازی سولههای بحران و نقاط معین به منظور اتصال به شبکه شهرداری جزو مهمترین اقدامات سازمان فاوا در این زمینه بوده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: با تمهیدات پیشبینی شده امکان استفاده همه همکاران مجموعه شهرداری مشهد از خدمات سامانههای مختلف مالی، شهرسازی و نظارتی از طریق دورکاری فراهم شد؛ به نحوی که تاکنون شش هزار و ۹۵۶ نفر از همکاران شهرداری و ۲۱۸ پیمانکار بخش خصوصی از امکانات این سیستم استفاده کردهاند.
وی همچنین در خصوص استفاده پرسنل شهرداری مشهد از سامانه میز کار یکپارچه، گفت: زیرساختهای لازم به منظور استفاده همه همکاران مجموعه شهرداری مشهد از سامانه میز کار یکپارچه شهرداری فراهم شده است؛ به نحوی که بر اساس آخرین بررسیها تعداد پنج هزار و ۶۰۴ نفر از همکاران مجموعه شهرداری مشهد از امکانات آن استفاده میکنند.
رجائیان اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی با توجه به فراهم آمدن زیرساختهای لازم برای دورکاری کارکنان شهرداری، انتظار میرود به تعداد همکارانی که از این امکانات استفاده میکنند تا ریشهکن شدن کامل بیماری کوئید ۱۹ افزوده شود.
نظر شما