افزایش ۵ برابری جریمه ورود به منطقه طرح ترافیک از اردیبهشت ماه+ عکس

مبلغ جریمه ورود به منطقه طرح ترافیک از ابتدای اردیبهشت ماه از دویست هزار ریال به یک میلیون ریال افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیأت وزیران در جلسه ۱۴ اسفندماه گذشته عناوین و میزان جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در همه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری و صنعتی را تصویب کرد. متن مصوبه به شرح زیر است:

براساس بند ۱۲۶ این مصوبه میزان جریمه تردد غیرمجاز وسایل نقلیه در محدوده‌های ممنوع مصوب در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها که به طور موقت از طرف پلیس راهور ممنوع اعلام می‌شود، مبلغ یک میلیون ریال است.

براین اساس مبلغ جریمه ورود به منطقه طرح ترافیک از ابتدای اردیبهشت ماه از ۲۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

همچنین پرداخت نکردن عوارض مقرر در آزادراه‌ها برای خودروهای سواری، وانت، مینی بوس و کامیونت ۴۰۰ هزار ریال، برای اتوبوس و کامیون دو محور ۵۰۰ هزار ریال و برای کامیون‌های سه محور، تریلی و نفتکش ۹۰۰ هزار ریال مشمول جریمه می‌شود.

ایجاد آلودگی صوتی (موصوغ ماده ۲۹ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶) و تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی نصب شده در وسایل نقلیه و مانند آن در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، شهرها و روستاها بار اول یک میلیون ریال، بار دوم دو میلیون ریال و بار سوم سه میلیون ریال مشمول جریمه می‌شود.

کد خبر 417729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.