تولید دستگاه تنفس مصنوعی توسط تسلا موتورز

شرکت تسلا موتورز تصمیم گرفت با استفاده از ذخایر قطعات یدکی خودرو شروع به ساخت دستگاه تنفس مصنوعی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیمارستان‌ها در سراسر آمریکا با انبوهی از بیماران مبتلا به بیماری کرونا رو به رو شده‌اند؛ به همین دلیل کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی در این کشور ملوس است. شرکت‌های خودروسازی آمریکایی قصد دارند با تلاش بیشتر کمبود ونتیلاتورهای موجود آمریکا را جبران کنند. ایلان ماسک دو هفته پیش اعلام کرده بود که تسلا قرار است دو کارخانه خود را در نیوجرسی به منظور تولید ونتیلاتور بازگشایی کند.

در حال حاضر نیز شرکت تسلا در ویدئویی در یوتیوب نمونه اولیه دستگاه تنفس مصنوعی تولید شده با استفاده از قطعات خودروی برقی تسلا مدل ۳ از جمله صفحه نمایش و سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو را به نمایش گذاشت؛ اکسیژن بیمارستانی به محفظه مخلوط کن تسلا وارد می‌شود و از طریق دستگاه تقویت کننده طراحی شده شرکت تسلا که با رایانه‌ها و سیستم اطلاعات تسلا کنترل می‌شود، پمپاژ می‌شود. در نهایت همه علائم حیاتی بیمار روی صفحه نمایش خاصی که متعلق به تسلا مدل ۳ است، نمایش داده می‌شود.

شرکت تسلا ویدیویی از نحوه تولید و کار اولین ونتیلاتور خود به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد همه قسمت‌های دستگاه تنفس مصنوعی از قطعات خودروی برقی تسلا تولید شده است. این شرکت با استفاده  بیشتر و موثرتر از قطعات خودرو، فشار وارد شده برای افزایش تولید بر شرکت‌های تجهیزات پزشکی یا سیستم‌های بهداشتی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 417726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.