فناوری‌های مایکروسافت و فیس‌بوک در دوران شیوع کرونا

شرکت‌های مختلف مانند مایکروسافت و فیس‌بوک در دوران شیوع کرونا فناوری‌های جدیدی را معرفی کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا تا کنون یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۳۴۰ نفر را در سراسر دنیا به بیماری کرونا مبتلا کرده و ۷۱ هزار و ۲۳۶ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. همچنین شیوع گسترده کووید -۱۹ بیشتر مشاغل را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است و بسیاری از ادارات و شرکت‌ها نیز بسته شده‌اند. بنابراین وضعیت اقتصاد در بسیاری از کشورهای جهان در شرایط خوبی قرار ندارد؛ در چنین شرایطی دو شرکت مایکروسافت و فیس‌بوک محصولاتی را معرفی کرده‌اند که می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کمک کند. در ادامه به بررسی این دو محصول می‌پردازیم:

شیوع کرونا و هدست واقعیت مجازی فیس‌بوک

تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) به انسان این اجازه را می‌دهد که با دوستان خود در هر قسمتی از جهان در ارتباط باشد، اما فناوری واقعیت افزوده (AR) این شرایط را به وجود می‌آورد که ما اتفاق‌های جدید را تجربه کرده و آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذاریم. شرکت فیس‌بوک هدست پیشرفته Oculus را با ترکیب سیستم ثبت لحظه با دقت بالا، فناوری محلی‌سازی و نقشه برداری همزمان (SLAM)، یک دوربین و یک سیستم بازسازی متراکم طراحی و تولید کرده است.

این هدست می‌تواند چهره و بدن کاربر را در زمان واقعی اندازه‌گیری کند؛ سپس مدل سه بعدی او را به وجود بیاورد. استفاده از بخش واقعیت مجازی (VR) در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، راهی برای یادگیری مهارت‌های مراقبت‌های بهداشتی است. چندی پیش، دانشگاه میدلسکس (Middlesex) لندن در محیط‌های واقعیت مجازی به دانشجویان پرستاری، کودکان و معماری آموزش داد؛ بنابراین دانشجویان با استفاده از Oculus Rift VR با ۲۰ مشکل مختلف بخش مراقبت‌های بهداشتی آشنا شدند. کارآموزان از این طریق توانستند به صورت مجازی با بیماران ارتباط برقرار کنند، بیماری آن‌ها را تشخیص دهند و روش‌های درمانی موثر را به آن‌ها معرفی کنند.

هدست هولولنز مایکروسافت

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ محصول جدید خود را با نام هولولنز معرفی کرد. بسیاری از جراحان و افراد دیگر می‌توانند از این هدست استفاده کنند. پروژه توکیو "Project Tokyo"، نام یک هدست واقعیت افزوده دیگر است که مایکروسافت آن را طراحی و تولید کرده است؛ این هدست به افراد مبتلا به مشکلات بینایی کمک می‌کند در مکالمات گروهی شرکت کنند.

فناوری جدید از هدست واقعیت افزوده "هولولنز" مایکروسافت استفاده می‌کند تا به نابینایان کمک کند صدای افرادی را که در حال صحبت کردن هستند، تشخیص دهند. زمانی که فردی به کاربر دارای هدست نگاه می‌کند، یک صدای راهنمای ویژه به صدا در خواهد آمد تا شخص نابینا متوجه این اتفاق شود. همچنین در این سیستم صداهای راهنما برای افرادی که در فاصله دور و نزدیک قرار دارند، با هم متفاوت است تا بدین ترتیب فرد نابینا متوجه دوری یا نزدیکی آن‌ها بشود.

کد خبر 417725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.