خرید تضمینی ۶۰ هزار تن مرغ مازاد از مرغداران کشور

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: از ابتدای خرید تضمینی تا امروز ۱۸ فروردین ماه، ۶۰ هزار تن مرغ خریداری شده که ۱۲ هزار تن آن را از اول فروردین تا امروز خریداری کرده‌ایم، این میزان خرید در شرکت پشتیبانی امور دام بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی معروفان در رابطه با ابراز نارضایتی برخی مرغداران از نحوه خرید مرغ در بعضی استان‌ها، اظهار کرد: ما مسئول خرید مرغ تا وزن هزار و ۸۰۰ گرم هستیم و تا ۲۱ فروردین اجاره خرید مرغ تا وزن دو هزار و ۲۰۰ گرم را هم گرفتیم اما مرغ چهار کیلویی را خریداری نمی‌کنیم.

وی افزود: مرغ‌های دارای سایز مصوب را خریداری کرده‌ایم و پول آن را هم به صورت نقد پرداخت می‌کنیم.

معروفان در رابطه با میزان خرید مرغ مازاد از مرغداران، خاطرنشان کرد: از ابتدای خرید تضمینی تا امروز ۱۸ فروردین ماه، ۶۰ هزار تن مرغ خریداری شده که ۱۲ هزار تن آن را از اول فروردین تا امروز خریداری کرده‌ایم و این میزان خرید در شرکت پشتیبانی امور دام بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، گفت: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مصوب شد که برای شرکت پشتیبانی امور دام کشور نقدینگی تا دوهزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تأمین شود و بر اساس این نقدینگی، پشتیبانی امور دام موظف است، بالاتر از میزان ذخایر استراتژیک هم مرغ مازاد را از مرغداری‌ها خریداری کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: مصوبه دیگر ستاد تنظیم بازار صادرات مرغ بدون پرداخت عوارض و عدم واردات مرغ در سال جاری بود.

معروفان ادامه داد: همچنین ارز نهاده‌های دامی هم مطابق سال گذشته تأمین خواهد شد و بخش خصوصی هم می‌تواند جو، ذرت و کنجاله سویا را مانند سال گذشته وارد کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: جوجه‌ریزی مطابق سال گذشته و طبق برنامه‌ریزی معاونت امور تولیدات دامی انجام خواهد شد و هیچ مشکلی در تولید و توزیع مرغ وجود ندارد.

وی با اشاره به این نکته که در حال حاضر هیچ مرغی توسط شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار نمی‌شود، عنوان کرد: ما در حال حاضر مرغ را تا قیمت ۱۲,۹۰۰ تومان از مرغداران خریداری می‌کنیم اما برای رفاه حال مرغداران و عدم ضرر و زیان تولیدکنندگان، هیچ مرغی را وارد بازار نمی‌کنیم.

معروفان تاکید کرد: بیش از وزن مصوب شده توسط ستاد تنظیم بازار هیچ مرغی را خریداری نخواهیم کرد.

کد خبر 417705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.