مرگ مشکوک کودک ۴ ساله/پلیس سارقان را ناکام گذاشت

مرگ مشکوک کودک چهار ساله ساوجی، دستگیری سارقان پنج سرقت در رزن، اقدام خلاقانه مرد شیرینی فروش در پی شیوع ویروس کرونا، کشف نخستین نقش برجسته تاریخی در لرستان، آتش سوزی در تعمیرگاه موتورسیکلت در مهاباد، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: مأموران گشت انتظامی حین گشت زنی در شهر به فردی مشکوک و به وی دستور ایست می‌دهند که این فرد با مشاهده مأموران فرارمی کند که مأموران بلافاصله او را دستگیر می‌کنند. در بررسی‌های تخصصی پلیس و  با اعتراف متهم مشخص شد این فرد لحظاتی قبل وارد یک منزل شده و مقداری وجه نقد را سرقت کرده است که وجه نقد کشف شده پس از طی مراحل قانونی به مالک بازگردانده شد.

سرهنگ صادقی ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان به شهروندان توصیه کرد، از نگهداری اموال با ارزش و وجوه نقد در منزل خودداری کنید و منزل و اماکن خود را به قفل و تجهیزات ضد سرقت مطمئن مجهز کنید.

پرواز برای دیدار مادر در قرنطینه

پسر آمریکایی که صاحب کامیون بالابری هرس درختان بوده برای دیدن مادر ۸۰ ساله‌اش در خانه سالمندان از بالابر کامیونش استفاده کرد وتا طبقه سوم خانه سالمندان رفت.

مرد جوان در خصوص این اتفاق گفت که مادرش در یکی از آسایشگاه‌های ایالت اوهایو آمریکا زندگی می‌کند و در آنجا به دلیل حفاظت ساکنان از خطر ابتلا به ویروس کرونا اجازه ملاقات برای بیماران صادر نمی‌شود به همین خاطر با بالابر تا طبقه سوم ساختمان بالا آمد و مادرش را صدا کرد و توانست برای لحظاتی او را ملاقات کند.

مرگ مشکوک کودک ۴ ساله ساوجی

شامگاه ۱۷ فروردین ماه بود که خبری مبنی بر فوت یک کودک ۴ ساله در اثر قصور پزشکی در یکی از بیمارستان‌های ساوه در فضای مجازی پیچید. در این اخبار از قول خانواده این کودک ادعا شد که فرزند آنها به دلیل تزریق اشتباه از دست رفته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در این خصوص گفت: در ابتدای امر تا زمانی که تمامی موارد اثبات نشود نمی‌توان رخداد صورت گرفته را قصور پزشکی نامید و در چنین شرایطی که هنوز تحقیقات تکمیل نشده پیگیری‌ها با عنوان بررسی خطای احتمالی انجام می‌شود.

مهدی مصری با اشاره به اینکه طبق روال قانونی در این شرایط، یک کمیته مرگ و میر زیر پنج سال براساس اطلاعاتی که جمع آوری می‌شود در سطح بیمارستان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می‌شود، گفت: پس از تشکیل این کمیته اقدامات لازم در این راستا و پاسخگویی و اطلاع رسانی به مردم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه همه موارد شفاهی است و موارد هنوز بررسی نشده است نمی‌توان اظهارنظر کرد.

مصری با بیان اینکه مرگ این کودک چهار ساله حدود دو سه روز پیش اتفاق افتاده است، بیان کرد: این بیمار دارای علائم اسهال و استفراغ بوده و داروی خوراکی و سپس داروی تزریقی دریافت کرده و دچار تشنج شده و به اراک برای ادامه درمان انتقال یافت که در آنجا جان خود را از دست داد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه وظیفه داریم کمیته مرگ و میر را در سطح بیمارستان و معاونت درمان دانشگاه تشکیل دهیم و پس از آن اظهار نظر خواهیم کرد، افزود: هنوز مستندات لازم در اختیار نیست، باید تمامی شرایط بیمارستان، بیمار، آمبولانس که انتقال بیمار به اراک را انجام داده است، نظرات پزشک قانونی دریافت و همه جوانب موضوع بررسی شود و سپس کمیته تخصصی تشکیل می‌شود و مصر هستم که به زودی این کمیته تشکیل شود.

دستگیری سارقان ۵ سرقت در رزن

فرمانده انتظامی شهرستان رزن از دستگیری شش سارق و کشف ۵پنج  فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی زنگنه، فرمانده انتظامی شهرستان رزن گفت: در راستای اجرای مرحله دیگری از طرح برخورد با سارقان، مأموران انتظامی شهرستان رزن، با انجام کار اطلاعاتی دقیق و هماهنگی با دستگاه قضائی، این طرح را در چند نقطه از شهرستان اجرا کردند.

او افزود: در این راستا، سه سارق اماکن خصوصی، یک سارق داخل خودرو، یک سارق موتورسیکلت و یک سارق سیم برق دستگیر و متهمان در بازجویی‌ها به پنج فقره انواع سرقت اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

اقدام خلاقانه مرد شیرینی فروش در پی شیوع ویروس کرونا

مرد شیرینی فروش با طرح جالبی که روی شیرینی‌های خود می‌زند باعث شد تا مردم برای خرید شیرینی‌های ماسک دار او صف بکشند. این اقدام خلاقانه مرد آلمانی در اوضاع نامناسب جهان در پی شیوع ویروس کرونا تاکنون توجه تعداد زیادی از مردم آلمان و حتی کاربران مجازی را جلب کرده است.

کشف نخستین نقش برجسته تاریخی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از کشف نخستین نقش برجسته تاریخی در این استان که مربوط به دوره اشکانی است، خبر داد. و گفت: در جریان فصل چهارم بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان کوهدشت اولین مورد نقش برجسته تاریخی در استان لرستان کشف شد.

سید امین قاسمی یکی دیگر از دستاوردهای مهم بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان کوهدشت را کشف آثاری از پارینه سنگی قدیم برای نخستین بار در این شهرستان دانست و تصریح کرد: دیگر آثار شناسایی شده این شهرستان، بازه زمانی دوران پارینه سنگی قدیم تا قاجار را شامل می‌شوند.

حمزه قبادی سرپرست فصل چهارم بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان کوهدشت نیز بیان کرد: در فصل چهارم این بررسی و شناسایی که به مدت ۴۵ روز عملیات میدانی آن به طول انجامید، ۱۱۲ اثر تاریخی شناسایی شده است.

آتش سوزی در تعمیرگاه موتورسیکلت در مهاباد

آتش سوزی که در تعمیرگاە موتور سیکلت رخ داد در مهاباد یک مصدوم بر جای گذاشت.

احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: طی تماس تلفنی از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان؛ از آتش گرفتن تعمیرگاه موتورسیکلت در محله سه آشان خبر دادند که بلافاصله نیروهای سازمان عازم محل شدند و اقدامات ایمنی لازم را انجام دادند.

احمدی اظهار داشت: این حادثه که در اثر بی احتیاطی صاحب تعمیرگاه حین کار رخ داده بود، باعث شعله ور شدن لباس‌های وی شده که به وسیله همسایه‌ها خاموش شده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد تصریح کرد: متأسفانه این فرد دچار سوختگی شده و پس از هماهنگی نیروهای سازمان با فوریت‌های پزشکی وی عازم بیمارستان و از آنجا عازم ارومیه شد.

او همچنین به تعداد مصدومیت در اثر آتش سوزی و وقوع حوادث رانندگی پارسال اشاره و اضافه کرد: این مدت در طول سال ۱۰۰ نفر شامل ۶۹ نفر مرد و ۲۸ نفر زن و سه نفر کودک مصدوم شدند و ۳۰ نفر از جمله ۲۵ مرد و پنج زن فوت کردند.

احمدی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس بگیرند.

دستگیری عامل انتشار مطالب کذب در رابطه با ویروس کرونا در بهشهر

فرمانده انتظامی بهشهر از شناسایی و دستگیری عامل انتشار مطالب کذب ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

ابراهیم شجاعی اظهار کرد: در پی انتشار مطالب کذب و غیرواقعی در رابطه با ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی با هدف تشویش اذهان عمومی توسط فردی ناشناس در شهرستان بهشهر، پی‌گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات به‌عمل آمده متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر خاطرنشان کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود در مواجهه با مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

شجاعی در پایان بیان کرد: هرگونه انتشار شایعات در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی شهروندان شود جرم تلقی شده و پلیس با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر 417701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.