شهرداری شیراز از توسعه پروژه‌های عمرانی فاصله نگیرد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مدیران شهرداری از رسالت اصلی خود که ارایه خدمات شایسته به شهروندان و نقش‌آفرینی در توسعه شهر از مجرای اجرای‌ پروژه‌های عمرانی و برگزاری رویدادهای فاخر است، فاصله نگیرند.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، سینا بنی‌زمانی اظهار کرد: هر ساله پس از تصویب بودجه سالانه شهرداری در شورا و ابلاغ آن به شهرداری، اولویت تخصیص بودجه به ردیف‌های اعتباری و پروژه‌ها تعیین می‌شود که به علت تمرکز شهرداری بر بحران کرونا، این امر برای سال ۹۹ تاکنون انجام نشده است.

وی افزود: برای اطمینان از تطابق تعیین اولویت‌های تخصیص در سال ۹۹ با سیاست‌های شورا، در هفته‌های پایانی سال گذشته بررسی‌هایی در کمیسیون برنامه و بودجه آغاز شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز نتیجه این بررسی را منجر به تعیین لیست ابتدایی از برخی اولویت‌های مد نظر شورا دانست و ادامه داد: در ادامه شهرداری نظرات خود در خصوص اولویت‌ها به شورا را ارسال کرد که در کمیسیون به بحث گذاشته شد.

وی از مدیران شهرداری تقاضا کرد همانطور که به بحران ناشی از شیوع کرونا توجه خوبی نشان دادند، از رسالت اصلی خود که ارائه خدمات شایسته به شهروندان و نقش‌آفرینی در توسعه شهر از مجرای اجرای پروژه‌های عمرانی و برگزاری رویدادهای فاخر است، فاصله نگیرند.

بنی‌زمانی اظهار کرد: با هدف نظارت شورا بر این امر و نیز اطمینان از انطباق اولویت‌های تخصیص بودجه ۹۹ با سیاست‌های شورا، تعیین اولویت‌بندی در کمیسیون تلفیق شورا پی‌گیری خواهد شد.

وی امیدواری کرد با وجود تنگناهایی که بحران کرونا ایجاد کرده، شورا بتواند با اولویت‌بندی صحیح تخصیص بودجه ۹۹ و اعمال نظارت کافی بر اجرای آن، فضای بهینه‌ای در مدیریت شهری ایجاد کند.

کد خبر 417694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.