۲۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در کاشان بستری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تاکنون یک هزار و ۹۹۴ بیمار مشکوک تنفسی از بیمارستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ترخیص و هم اکنون ۲۲۱ بیمار در دو بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدا آران و بیدگل بستری هستند.

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کاشان رتبه نخست در شاخص پیگیری فعال موارد مشکوک در منطقه هفت کشوری دارد، اظهار کرد: تاکنون ۳۸۰ هزار نفر و ۱۲۴ هزار خانوار از طریق تماس تلفنی و با استفاده از سامانه ۴۰۳۰ غربالگری کرونا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۳۵ هزار تماس توسط مراقبین سلامت و بهورزان دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای غربالگری افراد انجام می‌شود، افزود: این تماس‌ها پیگیری موارد مشکوک و همچنین پیگیری روند درمان بیماران و سلامت اطرافیان بیمار را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با توضیح اینکه ۱۶ هزار و ۲۶۵ بیمار به مراکز درمانی و بهداشتی منطقه کاشان به دلیل بیماری حاد تنفسی مراجعه کردند، تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۹۹۴ بیمار مشکوک تنفسی از بیمارستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ترخیص و هم اکنون ۲۲۱ بیمار در دو بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدا آران‌وبیدگل بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۶۹۰ مورد پیگیری درباره وضعیت بیماران مبتلا به ویروس کرونا انجام شده است، توضیح داد: تاکنون بیش از هفت هزار و ۲۰۰ ویزیت در مراکز ۱۶ ساعته تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شده است که از این تعداد ۶۰ درصد نیازمند مراقبت در منزل و ۱۵ درصد به بیمارستان معرفی شده‌اند.

مروجی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در دو شهرستان کاشان و آران‌وبیدگل به بیش از ۱۵ هزار و ۶۱۰ نفر از مردم این دو شهرستان در زمینه بیماری حاد تنفسی خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی ارائه شده است.

غربالگری ۹۲ درصد زنان باردار شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل

وی گفت: در طرح غربالگری ۹۲ درصد زنان باردار دو شهرستان در قالب این طرح پایش شده‌اند که ۹۱ مورد از این افراد دارای علامت بوده و از این بین چهار نفر به بیمارستان معرفی و بقیه بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغ برخی داروها برای درمان کرونا ویروس در فضای مجازی گفت: از شهروندان و هموطنان عزیز خواهشمندیم به این تبلیغات کاذب اهمیتی ندهند و روند درمانی خود را زیر نظر پزشک انجام دهند.

وی با بیان اینکه لازم است همشهریان کاشانی برای قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس در خانه بمانند، تصریح کرد: در صورتی که فردی بنا به ضرورت تصمیم برای خروج از منزل گرفت باید ضمن رعایت تمامی اصول و مبانی بهداشتی و خودمراقبتی حتی الامکان از حضور در مناطق شلوغ و پرتردد پرهیز کند.

مروجی با اشاره به مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزایش داشته است، افزود: منطقه کاشان هنوز در مرحله پساکرونا قرار نگرفته است و در صورتی که شهروندان نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی را رعایت نکنند احتمال شروع موج دوم شیوع کرونا وجود دارد.

کد خبر 417693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.