دفع ایمن پساب متوفیان کرونایی با حضور کارشناسان

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان پیرو انتشار برخی اخبار در شبکه‌های مجازی در خصوص «غسل متوفیان کرونایی با آب وایتکس» گفت: پساب ناشی از شست و شو و تغسیل متوفیان کرونایی در آرامستان اصفهان با حضور کارشناسان معاونت بهداشت استان به صورت ایمن دفع و بی‌خطرسازی می‌شود.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با ارائه آموزش‌های تخصصی لازم و با حضور مستمر و روزانه ناظران و کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان مقیم در سالن تطهیر و رعایت تمام اصول بهداشتی بر اساس پروتکل‌های ابلاغی و همچنین رعایت تمام مسائل شرعی در امر تغسیل، تکفین، تدفین و اقامه نماز میت اموات مبتلا و مشکوک به کرونا، تمامی آداب خاکسپاری اموات را به نحو صحیح انجام می‌دهد.

وی افزود: در این سازمان علاوه بر ایجاد امنیت روانی و اطمینان خاطر برای مراجعان و حفظ کرامت اموات مسلمین در جهت افزایش جلب رضایت شهروندان گام بر می‌دارد.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان ادامه داد: در خصوص پساب و یا فاضلاب ناشی از شست و شوی اجساد مشکوک و یا مبتلا به کویید ۱۹ در غسالخانه، بر اساس پروتکل ابلاغی از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و در جهت پیشگیری از آلودگی محیط، تمامی اقدامات بهداشتی در خصوص دفع ایمن، بی‌خطر سازی و استاندارد کردن فاضلاب یا پساب‌ها را با حضور کارشناسان مربوطه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این خصوص جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، گفت: امنیت و سلامت شهروندان از اهمیت به سزایی برخوردار است.

کد خبر 417688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.