شهرداری‌ها می‌توانند زمینه جهش تولید را فراهم کنند

شهردار باغبادران گفت: شهرداری‌ها می‌توانند با انجام اقدامات فرهنگی و خدماتی زمینه جهش تولید و تحقق شعار سال را فراهم کنند.

حجت‌الله امینی باغبادرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "جهش تولید"، اظهار کرد: نامگذاری‌های یک دهه اخیر توسط مقام معظم رهبری، حاکی از اهمیت مؤلفه‌های حوزه اقتصاد خصوصاً تولید به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور است.

وی افزود: بازنگری در روند رشد تولید در کشور و همچنین توسعه کمی و کیفی آن دستاوردهای بسیاری را برای کشور همراه خواهد داشت که مهم‌ترین آن تأمین نیازهای کشور است.

شهردار باغبادران ادامه داد: جهش تولید، همگام با بیانیه گام دوم انقلاب است، زیرا تحقق این شعار مقاوم‏‌سازی اقتصاد کشور با تکیه بر عزم جهادی جوانان انقلابی و با انگیزه اعتلای کشور، دستیابی به شعار "ما می‌توانیم" همراه دارد.

امینی اضافه کرد: توجه به داشتن تولید باکیفیت یکی دیگر از ملزومات جهش تولید است که علاوه بر تحقق خودکفایی در عرصه‌های مختلف و کاهش واردات، توسعه صادرات و رونق اقتصادی کشور را همراه دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در راستای تحقق شعار سال می‌توانند ایفای نقش کنند، عنوان کرد: فرهنگسازی و تشویق شهروندان به استفاده از تولیدات و محصولات داخلی از مهم‌ترین رسالت‌های مدیریت شهری در این زمینه است.

شهردار باغبادران تاکید کرد: شهرداری‌ها علاوه بر حرکت در مسیر فرهنگسازی و اقدامات تبلیغاتی، باید به اجرای سیاست‌های ابلاغ شده توجه داشته باشند و نیازهای خود را از تولیدکنندگان داخلی تأمین کنند.

امینی با بیان اینکه شهرداری‌ها با عملکرد خود می‌توانند مردم را به سمت تلاش برای جهش و رونق تولید سوق دهند، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مصرف کنندگان محصولات مختلف در شهرهای ایران شهرداری‌ها هستند و این دستگاه باید نیازهای خود را در اجرای پروژه‌های گوناگون از کالاهای ایرانی تأمین کند.

وی تصریح کرد: از جمله وظایف فرهنگی و اجتماعی که قانون بر عهده شهرداری‌ها قرار داده مسئله تسهیلگری است از این رو مدیریت شهری باید با حذف قوانین ناکارآمد و اضافی، زمینه فعالیت کارخانجات و واحدهای تولیدی و خدماتی را فراهم کند.

کد خبر 417664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.