پیش بینی افت محسوس دما تا پایان هفته و سرمازدگی بهاره محصولات کشاورزی

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان از فعالیت سامانه بارشی از روز سه شنبه تا پایان هفته در این استان خبر داد و گفت: احتمال بارش تگرگ و سرما زدگی باغات در غرب و شرق اصفهان بر اثر افت محسوس دما وجود دارد.

ویکتوریا عزتیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه جوی ناپایدار تا پایان هفته در استان اصفهان فعال خواهد بود، اظهار کرد: روز سه شنبه با ورود امواج جدید، به تدریج افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در بسیاری از مناطق به ویژه نیمه غربی استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: این امواج تا پایان هفته به طور متناوب در استان فعال خواهد بود و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

عزتیان با اشاره به افت چهار تا پنج درجه‌ای دمای هوا در روز پنجشنبه، ادامه داد: با توجه به اینکه دمای برخی نقاط استان مانند بویین و میاندشت تا هفت درجه زیر صفر کاهش خواهد داشت احتمال یخ زدگی محصولات کشاورزی در نیمه غربی استان و سرما زدگی بهاره در شرق اصفهان وجود دارد، از این رو تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات ضروری است.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به کاهش یک تا دو درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، اضافه کرد: خوروبیابانک و چوپانان با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای دو درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

عزتیان گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به هشت درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از اواسط روز سه شنبه ۱۹ فروردین تا روز جمعه ۲۲ فروردین ماه در بسیاری از مناطق به ویژه نیمه شرقی و شمالی استان، نسبت به احتمال لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و وقوع صاعقه هشدار داد.

کد خبر 417648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.