پنل PVC مقاوم در برابر پرتو فرابنفش تولید شد

یک شرکت فناور با استفاده از اکسیدگرافن و مواد پلیمری، پنل PVC مقاوم در برابر پرتو فرابنفش تولید کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه فناوری نانو ایران، در این پنل‌ها از سوسپانسیون اکسید گرافن و پلی‌آنیلین سنتز شده در حضور اکسنده آمونیومی استفاده شده تا خاصیت ضدپرتو اشعه فرابنفش در آن ایجاد شود.

محصول جدید در برابر اشعه UV، آب و رطوبت، مقاوم بوده و قابل شستشو با قابلیت نصب آسان است. این پنل جایگزین مناسبی برای مواد سنتی ساختمانی مانند چوب، گچ، سیمان، بتن و سفال است؛ از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به ضدضربه بودن آن اشاره کرد.

امروزه پنل‌های ساختمانی سبک در تولید و توسعه صنعتی ساختمان نقش ویژه‌ای بر عهده دارند؛ یکی از این پنل‌ها، پلی‌وینیل کلراید یا همان پی‌وی‌سی (PVC) است. صفحات یا ورق‌های پی‌وی‌سی، نوعی پلاستیک پرکاربرد بوده و قابلیت رقابت با چوب و سفال را دارد. این صفحات به صورت وسیعی در صنایع مبلمان، ساختمان و تبلیغات استفاده می‌شود.

در نمای خارجی ساختمان، تابش نور خورشید که حاوی اشعه‌هایی مانند ماورای بنفش است، می‌تواند منجر به گسستن پیوندهای داخلی مواد تشکیل دهنده PVC و کاهش کیفیت نما شود. بنابراین جهت بهبود خواص PVC، از مواد مختلفی همچون نانوذرات (برای افزایش استحکام و مقاومت پروفیل) و همچنین پوشش‌های نانومتری مقاوم در برابر رطوبت یا اشعه استفاده می‌شود.

این شرکت فناور علاوه بر این محصول، پنل PVC آنتی‌باکتریال نیز تولید و به بازار عرضه می‌کند.

کد خبر 417644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.