توضیحات فولادگر در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: منبع همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در بودجه ٩٩ از محل پرداخت بدهی‌های دولتی به تأمین اجتماعی تأمین می‌شود.

حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان ذوب آهن و فولاد اظهار کرد: با پیگیری نمایندگان در طی چندین سال گذشته، مشکلات پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد بر طرف شد و دولت طبق حکم برنامه ششم توسعه موظف است کسری حقوق بازنشستگان را تأمین کند. در بودجه ٩٩ ردیف ۴۵۰۰ میلیاردی برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: چند سال گذشته طبق آئین نامه صندوق بازنشستگان فولاد، طی برنامه‌ای با عنوان نظام هماهنگ ارتقایی، تغییراتی در حقوق بازنشستگان فولاد انجام شد اما در چندین سال گذشته افزایش حقوق بازنشستگان طبق ضرایب خاصی انجام شده است. امسال تنها حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی همسان سازی می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ تاکید کرد: منبع همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در بودجه ٩٩ از محل پرداخت بدهی‌های دولتی به تأمین اجتماعی تأمین می‌شود. صندوق‌های مستقل مانند صندوق بازنشستگان فولاد یا باید از قوانین بازنشستگان کشوری تبعیت کنند و یا از قوانین صندوق بازنشستگان تأمین اجتماعی. صندوق بازنشستگان فولاد باید این موضوع را پیگیری کرده و نمایندگان نیز نسبت به این موضوع تذکرات لازم را به وزیر کار و رفاه اجتماعی بدهند.

وی تاکید کرد: اختلاف سه میلیونی بین حقوق بازنشستگان جدید و قدیم تنها در صندوق بازنشستگان فولاد نیست، بلکه در حقوق‌های بازنشستگان جدید و قدیم کشوری و تأمین اجتماعی نیز این تفاوت حقوق وجود دارد.

کد خبر 417618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.