ظرفیت تولید روزانه ۲.۵ میلیون و واردات ۶۰ میلیون ماسک در بخش تعاون

معاون اتاق تعاون اعلام کرد: بخش تعاون ظرفیت تولید روزانه ۲.۵ میلیون ماسک و واردات ۶۰ میلیون ماسک را دارد و ظرفیت تولید مواد ضدعفونی توسط بخش تعاون حدود ۳۰ هزار لیتر و دستمال‌های ضدعفونی نیز ماهانه سه میلیون عدد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

" ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون ماسک در بخش تعاون

صمد مرعشی، معاون اتاق تعاون اعلام کرد که بخش تعاون ظرفیت تولید روزانه ۲.۵ میلیون ماسک و واردات ۶۰ میلیون ماسک را دارد. ظرفیت تولید مواد ضدعفونی توسط بخش تعاون حدود ۳۰ هزار لیتر و دستمال‌های ضدعفونی نیز ماهانه سه میلیون عدد است.

به گفته او، کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با استفاده از ظرفیت تعاونی‌های زیرمجموعه و ساماندهی کارگاه‌های تولید ماسک روزانه ۲۵۰ هزار ماسک در کشور تولید می‌کنند.

عقد تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز برای تأمین و تولید شش میلیون ماسک توسط اتحادیه شرکت‌های دانش بنیان استان تهران نیز در راستای مقابله و کمک به پیشگیری شیوع کرونا انجام شده است.

مرعشی گفته است که اتحادیه تعاونی‌های صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز با افزایش خط تولید در حال حاضر حدود ۲۰ درصد کل مواد اولیه شوینده‌ها، انواع ماسک‌ها و البسه مراکز درمان را تولید می‌کند همچنین تولید بیش از ۲۰ هزار ماسک و توزیع به صورت رایگان در مراکز درمانی و نیروهای خدماتی شهرداری استان البرز در حال انجام است.

روزانه دوهزار ماسک و ۲۰۰ دست گان پرسنل درمانی توسط یکی از تعاونی‌ها در استان هرمزگان تولید می‌شود. "

کد خبر 417613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.