۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
چه کسانی شامل بیمه بیکاری می‌شوند؟

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی که می‌خواهند مقرری بیمه بی‌کاری دریافت کنند، باید مشمول قانون کار، قانون تأمین اجتماعی و قانون بیمه بی‌کاری باشند و حتماً سه درصد حق بیمه بی‌کاری را کارفرما برای کارگر پرداخت کرده باشد تا از این مزایا بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"جزئیات دستورالعمل پرداخت بیمه بیکاری به علت کرونا

مسعود بابایی، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است افرادی که می‌خواهند مقرری بیمه بی‌کاری دریافت کنند، باید مشمول قانون کار، قانون تأمین اجتماعی و قانون بیمه بی‌کاری باشند و حتماً ۳ درصد حق بیمه بی‌کاری را کارفرما برای کارگر پرداخت کرده باشد تا از این مزایا بهره‌مند شوند.

افرادی که به طور غیر ارادی بی‌کار شده‌اند تا ظرف مدت یک ماه مهلت دارند به سامانه bimehbikari.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند و علت بی‌کاری خود را در باکس مورد نظر انتخاب کرده پس از دریافت کد رهگیری مدارک و روند و نوع بیمه بی‌کاری فرد توسط سازمان در کمتر از یک ماه بررسی خواهد شد اگر فرد مشمول نباشد نیز پیامکی مبنی بر مشمول نبودن فرد ارسال می‌شود و اگر مشمول بود مجدد وارد سامانه شده و شعبه پرداخت بیمه و شماره حساب بانکی خود را در سامانه ثبت کند تا مبلغ مقرری به حساب فرد واریز شود.

به گفته او بر اساس مصوبه دولت مقرر شده مبلغ پنج هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بی‌کاری تخصیص داده شود تا افرادی که به صورت غیر ارادی شغل خود را از دست داده‌اند و مشمول قانون کار و قانون بیمه بی‌کاری می‌شوند، بتوانند از این تسهیلات در قالب بیمه بی‌کاری استفاده کنند."

کد خبر 417612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    مغازه دارها که الان حدود چهل روزه بیکار شدن شامل بیمه بیکاری می شوند؟ کرایه مغازه عقب افتاده. بیمه عقب افتاده. مخارج خونمون رو نمی تونیم تامین کنیم. کلی چک داریم.
  • محمد صفوی IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    باسلام من دوماهه بیکارم چگونه بیمه بیکاری بگیرم
  • محمد صفوی IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    باسلام من دوماهه بیکارم چگونه بیمه بیکاری بگیرم