پشتیبانی شهرداری فومن از ستاد مقابله با شیوع کرونا

شهردار فومن گفت: شهرداری در این مدت پشتیبانی کامل از ستاد مقابله با شیوع کرونا را بر عهده داشته و اقدامات بسیار خوبی در راستای کنترل شیوع این ویروس انجام داده است.

رضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در دوم اسفندماه سال گذشته مدیریت شهری فومن جزو اولین شهرهای پیشروی استان گیلان بود که ضدعفونی معابر شهری را با بکارگیری یک خودروی آتش نشانی، یک تانکر حمل آب ۱۰ هزار لیتری و یک تانکر دو هزار لیتر آغاز کرد.

وی افزود: در این مدت نیروهای شهرداری با سه دستگاه سمپاش دستی کلیه اماکن عمومی همچون ادارات، بانک‌ها، مراکز تجاری، داروخانه‌ها و مطب پزشکان عمومی به صورت روزانه ضدعفونی کرده و این اقدام تا زمان اعلام وزارت بهداشت مبنی بر کنترل شیوع این ویروس تداوم خواهد داشت.

شهردار فومن عنوان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، از ششم اسفندماه سال گذشته بازار هفتگی (سه‌شنبه بازار) و کلیه پارک‌ها، کمپ‌های مسافرتی، اماکن تفریحی و اقامتگاه‌های گردشگری شهر فومن تعطیل شده است.

محمدی افزود: در حال حاضر تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان در این شهرستان مستقر شده و به صورت کار مشترک با شهرداری فومن علاوه بر ضدعفونی معابر شهری، ایستگاه درمانی دایر کرده که در آن علاوه بر تب سنجی مردم، محلول ضدعفونی کننده نیز بین شهروندان توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: یک اکیپ از تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان با خودروهای آتش نشانی که شهرداری فومن در اختیارشان گذاشته کلیه روستاهای شهرستان را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

شهردار فومن به کاهش ساعات کاری حمل و نقل عمومی شهری فومن به منظور کاهش تردد و حفظ سلامت رانندگان اشاره کرد و گفت: کار حمل و نقل به صورت شیفتی انجام می‌شود، تعداد تاکسی‌های فعال درون‌شهری کاهش یافته و ناوگان آن به صورت روزانه ضدعفونی می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این روزها مردم بیشتر در خانه می‌مانند، حجم تولید زباله افزایش یافته، به همین منظور شیفت کاری پاکبانان جمع‌آوری زباله افزایش یافته و به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی افزود: شهرداری فومن برای حفظ سلامت نیروهای خدمات شهری علاوه بر ارائه توصیه‌های آموزشی، مقداری ماسک خریداری و در اختیار آنان قرار داده است.

شهردار فومن ادامه داد: شهرداری یک دستگاه خودروی یخچال دار برای جابجایی فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان این شهرستان مستقر کرده است و هر روز لوازم ایمنی بهداشتی راننده تأمین و خودرو نیز ضدعفونی می‌شود.

محمدی اضافه کرد: کلیه مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط شهرداری و با همکاری سپاه و نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

وی افزود: شهرداری فومن به منظور اطلاع رسانی بیشتر راهکارهای پیشگیری و مراقبت شهروندان در مقابل ابتلای ویروس کرونا، تاکنون ۱۰ هزار بروشور در بین شهروندان توزیع کرده و بر روی تمامی تابلوهای محیطی سطح شهر بنرهای آموزشی رعایت توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان را نصب کرده و از شهروندان انتظار می‌رود، هنگام حضور در اجتماعات رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 417603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.