رشد منفی ۱.۷ درصدی تولید ناخالص داخلی در پاییز سال گذشته

بر اساس گزارش فصلی اقتصاد ایران در پاییز ١٣٩٨؛ محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ به رقم ١٦٥٤١٩٣ میلیارد ریال بوده است که رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل -۱.۷ درصد بوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از درگاه ملی آمار، برخی از اطلاعات آماری این نشریه به شرح زیر است:

١. در فصل پاییز ١٣٩٨ محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ به رقم ١٦٥٤١٩٣ میلیارد ریال بوده است که رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل -۱.۷ درصد بوده است. در این فصل رشد اقتصادی بدون نفت به ٩.٠ درصد رسیده است.

٢. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (بر مبنای سال ١٣٩٥) رقم ۱۸۸.۸ بوده است که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به آذرماه ١٣٩٨ نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ٤٠.٠ درصد بوده است.

٣. نرخ بیکاری جمعیت ١٠ ساله و بیشتر ۱۰.۶ درصد بوده که نسبت به فصل تابستان سال گذشته ٠.٢ درصد افزایش داشته است.

٤. در فصل پاییز ١٣٩٨ تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور ۳۴ هزار و ۶۲۹ فقره بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۵.۶ درصد رشد داشته است.

٥. حجم نقدینگی کل کشور در پایان آذرماه ۲۲۶۲۳.۱ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به پایان سال ١٣٩٧ رشد ٢٠.٢ درصدی داشته است.

۶. در فصل پاییز ١٣٩٨ حجم صادرات غیر نفتی و واردات گمرکی به ترتیب ١١١٨٨ و ١٠٤١٤ میلیون دلار بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۹ درصد و ٧.٦ درصد رشد داشته ا است.

نشریه گزارش فصلی اقتصاد ایران پاییز ١٣٩٨ حاوی آخرین اطلاعات سالانه و فصلی اقتصاد کشور با تکیه بر اطلاعات فصلی است که در ١١ فصل تنظیم شده و اطلاعات آن را نتایج طرح‌های آماری مرکز آمار ایران و اطلاعات ثبتی دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 417598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.