۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
نوروزی: ۹۰  درصد بودجه سال ۹۸ محقق شد

شهردار اصفهان گفت: سال گذشته در حوزه مالی و برنامه ریزی اقدامات خوبی انجام شده و با وجود تعامل بین بخشی موفق شدیم بیش از ۹۰ درصد بودجه را محقق کرده و پروژه‌ها قبل از موعد به پایان برسد.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در نشست مشترک مدیران ستاد، مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان اظهار کرد: با مرور برنامه‌ها و کارهای اجرا شده در دو سال گذشته، متوجه می‌شویم توفیقات خوبی در بخش‌های مختلف حاصل شده است. در سال ۹۸ نیز اتفاقات بسیار خوبی رخ داد اما فرصت نشد بسیاری از پروژه‌ها به صورت رسمی افتتاح شود.

وی تاکید بر ادامه اقدامات و برنامه‌های شهرداری با وجود چالش کرونا در کشور، تصریح کرد: در سال جدید نیز با وجود چالش‌ها همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهیم. مدیریت شهر به عنوان یک موجود زنده باید به فعالیت خود ادامه دهد اگرچه در این مسیر برخی کارها را ممکن است نتوان انجام داد با این وجود کار شهرداری تعطیل بردار نیست زیرا شهرداری به عنوان خط مقدم جبهه شهر باید کارها را انجام دهد تا مردم و سایرین به راحتی بتوانند کارهای خود را در خانه انجام دهند.

شهردار اصفهان ادامه داد: با وجود شرایط فعلی نمی‌توان فضای سبز ۳۷۰۰ هکتاری شهر را آبیاری نکرد و یا اتوبوسرانی به انجام وظیفه مشغول نباشد. استقرار یک نظم دقیق برای یک زندگی آرام در شهر، کار شهرداری است.

در هر شرایطی باید زباله‌ها جمع آوری و معابر شهر تمیز شود

وی با تاکید بر اینکه در هر شرایطی باید زباله‌ها جمع آوری و ۴۰ میلیون متر مربع معابر شهر تمیز شود، گفت: اینها وظایف مستمر و دائمی است، شهرداری باید فعال بوده اما برای فعال بودن نیاز است که درآمد داشته باشد و باید دید چگونه می‌توان در این شرایط سخت ضمن کسب درآمد، صرفه‌جویی نیز کرد یا کدام کارها را به تأخیر و کدام را جلو انداخت. اگر انگیزه‌ها قوی‌تر و اراده‌ها استوار تر شود در همین شرایط سخت هم می‌توان شرایط را بهتر کرد.

نوروزی تاکید کرد: سال گذشته را با افزایش بودجه ۳۷ درصدی نسبت به سال قبلش آغاز کردیم؛ با وجود توصیه‌ها و مخالفت‌هایی که وجود داشت روی این کار محکم ایستادیم. با روندی که در حال انجام بود در پایان سال ۹۸ مناطق شهرداری باید ۱۱۴ درصد و شهرداری مرکزی باید ۱۵۰ درصد تحقق بودجه می‌داشتند اما این رقم به حدود ۶۰ درصد رسید؛ چراکه موارد غیرقابل پیش بینی اتفاق افتاد. به عنوان نمونه امضای سند تهاتر ۶۵۰ میلیارد تومانی در سازمان برنامه و بودجه به تأخیر افتاد که شهرداری را با چالش مواجه کرد. این در حالی است که همه مراحل انجام شده بود اما بحران کرونا شرایط را متفاوت کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این موضوع ۷۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت داشتیم که کارهای آن انجام شد و به بانک مرکزی برای انتشار رفت اما اعلام شد که بانک باید عوض شود. از این مبلغ، ۱۳۰ میلیارد متعلق به اتوبوسرانی و ۶۰۰ میلیاردتومان مابقی متعلق به مترو است که در صورت جمع این مبلغ باید نزدیک به ۵۳۰ میلیارد تومان به درآمد شهرداری در سال گذشته اضافه می‌شد.

وجود پروژه‌های در آستانه افتتاح در همه مناطق

شهردار اصفهان تحقق بودجه سال گذشته را ۹۰ درصد ذکر کرد و افزود: سال گذشته در حوزه مالی سال بسیار پر خیر و برکتی بود که آثار آن هم قابل مشاهده است به نحوی که از واژه انقلاب عمرانی در پروژه‌های شهرداری استفاده کردیم و در برخی بخش‌ها پروژه‌های بزرگی را به پایان رساندیم.

وی با اشاره به پروژه ادامه بلوار فرزانگان، تصریح کرد: به عنوان نمونه در جاده فرزانگان دادگاه حکم به توقیف داده بود اما همزمان با اجرای پروژه مسائل حقوقی این جاده را نیز حل کردیم و با میدان آیت الله غفاری چیزی بالغ بر ۵۴۰۰ متر و در مجموع ۶ کیلومتر راه سازی با وجود مشکلات بسیار خاتمه پیدا کرد. این پروژه قرار بود ۲۴ ماهه انجام شود اما حدود ۱۸ ماهه به پایان رسید، این ۱۸ ماه شامل آزادسازی‌ها، زیرسازی‌ها، نورپردازی، فضای سبز، رفع موانع و … نیز بود.

نوروزی گفت: برای پروژه سالن اجلاس تاکنون ۳۰۰ میلیارد هزینه شده و ۲۰۰ میلیارد دیگر نیز به این پروژه اختصاص می‌یابد و لازم است از هم اکنون برای بهره برداری از این سالن چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های در آستانه افتتاح در همه مناطق، افزود: در همه مناطق پروژه‌هایی برای افتتاح وجود دارد و آماده است، ادامه بلوار فرزانگان و در ادامه پل آفتاب می‌طلبید با حضور مقامات رسمی کشوری و استانی به بهره برداری برسد اما این پروژه بسیار مهم با وجود شرایط ایجاد شده در کشور به صورت غیررسمی افتتاح شد تا شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

باید برای گره‌های کور راهکار ارائه شود

وی تصریح کرد: در حوزه مالی و برنامه ریزی اقدامات خوبی انجام شده و با وجود تعامل بین بخشی موفق شدیم بیش از ۹۰ درصد بودجه را در سال گذشته محقق کرده و پروژه‌ها قبل از موعد به پایان برسد. باید دید این بودجه چه میزان نقدی و چه میزان غیر نقدی است؛ غیر نقدی‌ها چه میزان دقیق بوده و راستی آزمایی آن دقیق و کارشناسی شده باشد.

نوروزی با تاکید بر اینکه در سال جدید باید بحران را مدیریت کرده و آستانه تحمل به قدری باشد که در مقابل سختی‌ها ناامید نشویم، گفت: باید درآمدهای جدیدی کسب کرد و بودجه اولویت بندی شود. پرداخت حقوق‌ها در هر شرایطی باید به موقع انجام شود. زیرا این موضوع موجب نارضایتی می‌شود. اگر خواهان عدالت هستیم باید حق کسانی که این روزها زحمت می کشند به خوبی ادا شود زیرا این یک قدردانی عملی است از کسی که در میدان حضور واقعی دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از مشکلات نباید ترسید و باید امید را در دل مردم تزریق کرد، افزود: برای تحقق این موضوع باید همه بخش‌ها فعال و پویا باشد.

وی ضمن تاکید بر جلب رضایت مردم در سال جاری بیش از گذشته، افزود: امسال هم باید بیش از همیشه به دنبال جلب رضایت مردم باشیم، جلب رضایت مردم با خدمت صادقانه، گفتار درست و برخوردهای مناسب حاصل می‌شود. هر برخوردی با مردم توسط مردم رصد می‌شود بنابراین این موارد باید مورد توجه قرار بگیرد.

نوروزی گفت: قرار است از مهر امسال یک ارتباط مستقیم با دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی برقرار کنیم تا هم شهرداری و هم مراکز آموزشی از نقطه نظرات یکدیگر استفاده کنند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: باید روی درآمدهای جدید و بازکردن گره‌های کور فکر و راهکار ارائه شود تا این تهدید به فرصت تبدیل شود.

کد خبر 417581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.