رئیس جمهور برای تصمیم گیری در مورد فاصله گذاری اجتماعی عجله نکند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است رئیس جمهور برای تصمیم گیری در مورد طرح فاصله گذاری اجتماعی عجله نکند؛ زیرا اولویت کشور حفظ سلامت مردم است.

حسینعلی شهریاری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون، آغاز فعالیت کسب و کارها از ۲۳ فروردین ماه اظهار کرد: قطعاً باید طرح فاصله گذاری اجتماعی ادامه پیدا کند تا به مرحله کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور برسیم. متأسفانه رئیس جمهور به موقع زیر بار قرنطینه شهرها نرفت و امروز نیز هنوز در مرحله مدیریت بحران این بیماری هستیم و ممکن است با تصمیم اخیر رئیس جمهور مبنی بر آغاز فعالیت کسب و کارها، مجدداً شاهد پیک بیماری کووید ۱۹ در کشور باشیم. رئیس جمهور باید در رابطه با مسائل این بیماری و سلامت مردم به توصیه‌های کارشناسان متخصص توجه کند.

وی افزود: طبق مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا، ادارات دولتی از ۲۳ فروردین با دو سوم نیروها کار خود را ادامه می‌دهند. این تصمیم تفاوتی با روال عادی کار ادارات ندارد. زمانی که ادارات به این نحو فعال شوند، مردم نیز در خانه نمی‌مانند و به ادارات مراجعه خواهند کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هنوز تا اجرای این مصوبه زمان باقی است. امیدوارم کارشناسان حوزه درمان و سلامت کشور رئیس جمهور را از این تصمیم منصرف کنند؛ زیرا به سادگی نمی‌توان از کنار این مسئله که در ارتباط با حفظ سلامت مردم است گذشت. بهتر است رئیس جمهور برای تصمیم گیری در مورد طرح فاصله گذاری اجتماعی عجله نکند؛ زیرا اولویت کشور حفظ سلامت مردم است.

شهریاری ادامه داد: وضعیت کارگران و برخی مشاغل نگران کننده بوده و دولت باید کمک‌های معیشتی خود در زمینه مسائل کرونا را هدفمند کند تا مشکلات معیشتی این قشر از جامعه برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دغدغه اصلی رئیس جمهور اقتصاد کشور است، اما این میزان نگرانی برای اقتصاد، نگرانی‌ها در زمینه سلامت را تشدید کرده و باعث ظهور پیک غیر قابل کنترل کرونا می‌شود که جان بسیاری از هموطنان را تهدید خواهد کرد.

کد خبر 417564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.