از ظرفیت فعال شوراها در مدیریت بحران کرونا استفاده شود

عضو شورای شهر تهران گفت: شوراها در تمامی سطوح معتمد مردم هستند و این ظرفیت و سرمایه هم اکنون فعال است و نباید بیش از این در بحران کرونا نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام فخاری در صفحه توئیتر خود نوشت: "مردم را سرزنش نکنید، بسیاری از مسائل ناشی از شرایط مدیریتی کشور (از تحریم تا تعارض‌های تصمیم‌گیری) است. مردم تعارض‌های رفتاری و تناقض‌های تصمیم‌های مدیران را با بزرگواری و شکیبایی با شوخی و طنز و گفتگو از سر می‌گذرانند.

امروز ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ در صحن شورای شهر، ضمن تذکر به مدیریت بحران کشور خواستار ایفای نقش مؤثر و مشخص شوراها در ستاد مدیریت بحران شدم. شوراها در تمامی سطوح معتمد مردم هستند و این ظرفیت و سرمایه هم اکنون فعال است و نباید بیش از این نادیده گرفته شود.

با توجه به حضور شهردار محترم تهران در جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تفویض اختیار صرف منابع در اختیار استانداران و فرمانداران در اجرای ماده ۷۸ قانون محاسبات کشور مصوب ۱۳۶۶ و همچنین بند ۱۱ پنجمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به مصارف مربوط به پیشگیری و درمان بیماری کرونا به ویژه در استان تهران، فرصت مغتنمی برای مطالبه سهم شهرداری تهران از منابع مذکور فراهم آمده است.

از آنجا که مصوبات این شورا در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده و از اعتبار قانونی برخوردار است بدین وسیله متذکر می‌شوم سهم شهرداری پایتخت از این منابع به منظور اقدامات ذیل از طریق طرح موضوع در ستاد تعیین و تخصیص یابد.

زیرا تغییرات ناشی از کرونا در درآمد شهری بسیار سنگین است و با حضور شهردار محترم در دولت باید بخشی از این کسری در بودجه ملی تأمین شود."

کد خبر 417557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.